CDR.cz - Vybráno z IT

Vyzkoušeli jsme RAGE 2: Zuřivě slibné, ale s důvody k obavám

Řekněte, není to k naštvání, když si jdete na Gamescom prezentaci, ale zapomenete, na co vlastně jdete? Člověk by zuřil do běla (a fialova a žluta). A to se nám stalo už podruhé!

RAGE jsme po celou dobu fandili a moc jsme chtěli, aby uspělo. Navzdory tomu musíme přiznat, že ve výsledku byl jakousi neslanou, nemastnou šedí. Když tedy začala kampaň prezentující RAGE 2 jako bláznivě free, srandovní titul (až do té míry, že komentátorka trailerů musela vše popisovat, abychom věděli, jak moc cool je), vzpomněli jsme na Radical Heights a udělalo se nám úzko.

GamesCom ukázka malinko uklidnila. Přestřelky s bandity jsou uspokojivé, nově prezentované schopnosti nepůsobí nadbytečně a se správným použitím vytváří cool momentky a navíc motivují hráče, aby se neschovával za překážkami. Pokud se DOOM (2016) označuje za vražedný balet“, RAGE 2 je zabijáckým předtančením.

Uklidnilo pouze "malinko" proto, že stavebními pilíři titulu bude otevřený svět, který jsme neměli možnost z ukázky posoudit. Jaké budou krajiny? Jaká bude přeprava? Co se s při ní bude dít? Otázky mohou pokračovat. 

Trailery nabízí pár odpovědí. Příkladem napadnutelné ozbrojené konvoje vzdáleně (nepochybně záměrně) připomínající ty z filmového Mad Max. Na první pohled lákavé, stojí však za připomenutí, že série Far Cry se spontánními konvoji v rámci náplně svého světa flirtuje již delší dobu a zatím se ani jednou nepovedlo je udělat přitažlivé na více než prvních několik přepadení.

Upřímně se špatně představuje, čím chtějí vývojáři titul vyplnit. Sobě podobné tituly může RAGE 2 najít u Borderlands, s přimhouřeným okem pozdějších dílů zmiňovaného Far CryBorderlands v mnohých oblastech zachraňoval multiplayer, jenž v naštvaném pokračování nebude a Far Cry… vlastně nevíme, co dělá otevřené světy Far Cry akceptované, stěží však jde doufat, že RAGE 2 projde to samé.

Vzhledem k nemožnosti titul vyzkoušet se samozřejmě jedná jen o spekulace a více než o kritiku jde o možné důvody k obavám. Co jsme viděli, se nám zamlouvá. Přesto k poražení "meh" nálepky z minulého dílu a úspěchu bude třeba mnohem víc.

Titul vyjde v červnu příštího roku na PC (Windows), Xbox One a PlayStation 4.

Pavel Vevera

Členem redakce inGamer.cz byl od samotného založení v roce 2012. Původně působil jako multisekční redaktor, přispívající jak články, tak video tvorbou, nakonec se však ustálil na textech. Jako externista od 1. ledna 2014 pokračuje v rámci herní rubriky CDR.cz, kam se redakce i část obsahu inGameru přesunula.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Vyzkoušeli jsme RAGE 2: Zuřivě slibné, ale s důvody k obavám

Žádné komentáře.