CDR.cz - Vybráno z IT

Zapomeňte na skriptované hry: Copilot přepíše pravidla klasických NPC

Zdroj: Shutterstock

Copilot by mohl přinést dynamické NPC, procedurálně generovaný obsah a interaktivní herní zážitky přizpůsobené hráčům v reálném čase. Pracovní inzeráty naznačují zaměření na enginy jako Unity či Babylon.js, zatímco AI model Muse už testuje nové možnosti v Minecraftu. Pokud se Microsoftu podaří plně integrovat AI do her, čeká hráče budoucnost bez pevných scénářů, kde se svět vyvíjí podle jejich rozhodnutí.
Přidejte si CDR do oblíbených na Google News

Copilot Microsoftu původně vznikl jako chatbot s asistenčními funkcemi. Nyní se však zdá, že jeho potenciál sahá mnohem dál. Nedávno zveřejněná pracovní nabídka pro senior softwarového inženýra v Pekingu ukazuje, že Microsoft hledá specialisty na 3D renderovací enginy jako Babylon.js, three.js a Unity – všechny často používané pro tvorbu webových a interaktivních her.

Inzerát přímo oslovuje nadšence do herního vývoje a naznačuje, že Microsoft chce posunout hraní na zcela novou úroveň díky propojení her s AI. Pokud by se podařilo začlenit Copilot do interaktivního 3D prostředí, mohlo by to znamenat revoluci v herním zážitku – od generování obsahu v reálném čase až po AI-driven NPC, kteří se přizpůsobují hernímu stylu hráče.

Muse: AI model, který přináší nové možnosti hraní

Microsoft už dříve naznačil, že chce herní zážitek v Copilotu rozšířit. V únoru firma představila AI model Muse, který by měl pohánět krátké interaktivní hry přímo v rámci Copilot. Muse byl natrénován na multiplayerové hře Bleeding Edge od vývojářského studia Ninja Theory, které Microsoft vlastní. Tento model je schopen chápat 3D herní svět, včetně fyziky a reakcí na hráčské akce, což mu umožňuje generovat dynamické herní prvky řízené AI.

Díky Muse by Copilot mohl v budoucnu nabízet procedurálně generovaný obsah, tedy hry, které se mění podle hráčova stylu a rozhodnutí. To by otevřelo dveře nejen interaktivním minihříčkám, ale také AI-driven sandboxům, kde by AI mohla například vytvářet herní scénáře v reálném čase.

Copilot ve hrách: Od Minecraftu k širšímu ekosystému

Microsoft už začal s prvními testy implementace Copilotu do populárních her. V květnu oznámil, že pracuje na začlenění Copilotu do Minecraftu. Funkce této AI asistence by měla hráčům pomoci při craftingu a navigaci ve hře – například když hráč položí otázku: „Jak vyrobit meč?“, Copilot mu nejen vysvětlí postup, ale rovnou prověří jeho inventář a poradí, kde sehnat chybějící materiály.

Zdroj: Shutterstock

Tento přístup ukazuje, jak by AI mohla usnadnit hraní nejen začátečníkům, ale i zkušeným hráčům, kteří chtějí efektivněji využívat herní mechaniky. Pokud se Microsoftu podaří úspěšně integrovat podobné funkce do dalších titulů, mohlo by to znamenat velký krok směrem k inteligentním herním asistentům, kteří se budou v průběhu hraní učit a reagovat na styl hráče.

Charakterová AI: Nová éra interaktivních NPC?

Další zajímavou funkcí, kterou Microsoft testuje, jsou “character-based” AI v Copilotu. Podle zjištění Alexeye Shabanova, známého reverzního inženýra, firma experimentuje s animovanými postavami, které komunikují s uživatelem prostřednictvím zvukových efektů a animací. To naznačuje, že Microsoft se možná snaží vytvořit interaktivní AI postavy, které by mohly být součástí herních světů.

Pokud by se podařilo tento systém propojit s 3D herním prostředím, mohla by AI v budoucnu nabízet například dynamické NPC, které reagují na hráčovy činy přirozeným způsobem. To by mohlo přinést revoluci v tom, jak se vyvíjejí herní příběhy – místo předem napsaných scénářů by postavy mohly autonomně reagovat na různé akce, což by vedlo k unikátním herním zážitkům při každém hraní.

Tagy: 
Zdroje: