Otevřete peněženky, Battlefield 4 nabízí za mikrotransakce herní bonusy
Někde hluboko pod vším tím nepořádkem se skrývá zábavná hra, ale jen těžko se dá vytěžit veškerý její požitek, když se vydavatel EA i vývojář DICE staví zády ke stavu titulu, za který zákazník zaplatil šedesát dolarů (a potencionálně ještě víc, pokud zakoupil nějaké DLC).
Za reálné peníze si nyní můžete pořídit battlepacky, původně získatelné jen skrze hraní multiplayeru. Ty většinou obsahují spíše vizuální předměty, ale najdete v nich i různé XP boosty, a tak pokud vás přestalo bavit získávání předmětů hraním, můžete zaplatit firmě, která vás staví do role kouzelného měštce. DICE se k tomu vyjadřuje následovně: „Dáváme nyní hráčům možnost zakoupit si Battlepacky pomocí reálných peněz, aby se rychleji vyrovnali svým přátelům v Battlefieldu.“
Nebýt Battlefield v takovém stavu, v jakém je, nenosit svojí aktuální cenovku a nebýt pod taktovkou EA, tak ani nemrkneme, jelikož vysvětlení podané DICE není zase až tak nerozumné. Jak už bylo ale řečeno, za aktuálních podmínek tato novinka spíše zdvihá obočí. Vzhledem k technickým nedostatkům i hodnota hry samotné je diskutabilní, nemluvě o tom, že by měl zákazník platit dodatečně po jejím zakoupení.
Bronzový battlepack vás vyjde na jeden dollar, stříbrný na dva, zlatý na tři a nekupování ani jednoho z nich vás vyjde na nejvýhodnějších nula. Ze strany EA/DICE je to opravdu odvážný krok a my můžeme jen sledovat, jak jej hráči přijmou. Z historie Electronic Arts si můžeme připomenout například podobnou situaci s Dead Space 3.
Naděje na nějaké budoucí patche pro Battlefield 4 téměř vymizela s neoficiálním ohlášením nového pouličního Battlefieldu. A jak celý problém vidíte vy? Přijde vám nastolení mikrotransakcí adekvátní, nebo se spíš přikláníte k názoru, že se z relativně zábavného titulu tlačí poslední drobáky?