CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Nový systém reklamací na Steamu ničí nezávislé vývojáře. Zákazníci je zneužívají

samozřejmě nesmysl.. :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jak už jsem psal jinde. Srát na ně! Když neudělají demoverzi, nedělat ústupky! Snad to konečně vývojáře donutí začít zase dělat dema. To nemá obdoby, že by se něco dalo bez možnosti vyzkoušení koupit a nedalo se to vrátit!

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Uz vidim, jak na Stanley Parable nekdo udela demo... Indie scena je v tomhle trochu jina nez AAA, v ktere dema samozrejme taky vyzaduju, zejmena kvuli vysoky cene. Ale kdyz lecjaka indie hra stoji min nez pivo, tak bych to demo fakt odpustil...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No, jako muze to byt problem, zas na druhou stranu, jaky je asi problem udelat demo treba s jednou urovni? Nekde do menu dam napis DEMO a smazu vsechny ostatni levely ...... otazka peti minut?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

tvorba her neni staveni kosticek lega, je to system ktery muze bejt provazanej skryptem od prvni akce az po tu posledni, a smazat tedy jen urcitou cast casto vubec nejde, naopak se musi casto spise dodelavat dalsi veci ktere hraci znemozni pokracovat dal za ramec dema, u male hry otazka treba dni, u velkeho AAA otazka pro celej team treba 2 mesice ;) vsechny zmeny se totiz musi otestovat, aby demo nebylo zabugovane necim co v samotne cele hre neni ;)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Ale tak ono když se nechce, tak se najde hromada důvodů. Jen divný, že to za krále klacka šlo úplně v pohodě a demo/shareware měla každá druhá hra. Co takhle smazat natvrdo poslední lokace hry? Co takhle si tam dát nějaký vlastní timer na hru? Co takhle se hromadně se Steamem dohodnout, že si člověk může stáhnout každou hru a jakmile nahraješ přes dvě hodiny máš útrum? Diť to tak Steam dělá už dlouho s víkendovkama. Zadarmo to nebude, ale aspoň se vymítí ten nehratelnej bordel kterej se všude šíří.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Rikam to uz delsi dobu ...... W10 se blizi ...... maji sanci se stat nejrychleji migrovanym system, kde doslova ze dne na den budou mit miliardy lidi pristup k tunam aplikaci ve storu, jednoduse, bezpecne ...... MS ma daleko agresivnejsi cenovou politiku, takze si bere mensi desatek nez steam ..... ma tam tu moznost "TRY" .... pocitam, ze do roka klidne o steamu nemusi steknout ani pes, kdyz vsichni budou mit klienta primo v systemu, navazany na svuj ucet, platebni kartu atd .....
Steam proste zkousi, co muze, pote co ten "nadsamec" mel ty kecy o W8, tak na jeho steamu MS nenecha nit suchou:) .... zacatkem tydne se zkusil zalibit hracum s vracenim her, aby u steamu zustali i s W10 ...... ale par hodin na to, brutalne nasral vyvojare, bez kterych je mozna jeste vic v prdeli nez bez zakazniku ...... kompromis bych hledat nechtel:o) Predpovidam ale jasny vyvoj ...... jeste vic se na steamu rozsiri ty dema, treba i "by default" a ne jako vraceni penez az pote, co clovek pozada a doufa, ze prachy vrati ...... a taky razantni snizeni provizi, takze vyvojarum to nejak vykompenzujou .....
Druha vec je, ze steam ma jenom jednu oblast podnikani a celkem nahnutou .... kdyz bude MS chtit se Newellovi pomstit za ty predesle kecy, tak par top vyvojarum da free access do sveho storu s nulovou provizi a steam muze zavrit kram ..... respektive ho pak muze MS s velkou pompou za par susnu koupit:o) Coz ale Newell nedovoli, takze nakonec bude rad, kdyz bude zivorit nekde z reklam .... jop, jsem zvedav, jak to dopadne:)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

To chci videt jak s prichodem W10 budu mit klienta primo v systemu. I kdyz je pravda, ze uz mam od M$ nainstalovany skype, tak treba jo ... otazkou je, jestli by pribaleni herniho systemu ke skype byla dobra nebo spatna zprava.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Mas ho uz ve Windows 8 - Microsoft Store :-)

A proc instalovat Steam, kdyz na MS Store budou ty same hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak ..... ten store je vcelku vec, co ve windows dost chybela .... nebo spis je to novy smer, tak to tam bude taky ..... klidne bych obetoval par dolaru za nejakou uzitecnou aplikaci, ale doted to bylo tak, ze clovek musel nekam na web, tam se registrovat, zadavat kreditku atd ..... na to bych se mohl vysrat a jednodussi a bezpecnejsi bylo stahnout cracklou verzi ..... takhle kliknes a mas to doma. Navic na furt a nemusis se o to starat:) To mluvim o klasickych aplikacich .... u modern aplikaci to bude jeste pohodlnejsi ..... zadne viry, synchronizace, automaticke updaty atd ......

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

neplanujem sa hrat na Linuxe, ale ked Microsoft neurobil nic preto, aby som svoje hry z Xbox 360 mohol hrat na novej generacii, prilis im neverim a som pri Steame rad za moznost si tie hry neskor zahrat aj na inej platforme
sympaticky je aj GoG

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co to je za blbost ...... tak snad kazda hra je nejak linearni ....... tak kdyz dojde do nejakeho bodu, tak dam exit(0); a hotovo!!! Je to jen o neschopnosti .....
Myslim ale, ze to je cele takovy velky vitr, aby steam mohl tyhle "dema" opet zrusit ...... protoze i za blbou hru dostane steam svych xx%, ale takhle musi vratit vsechno a o penize jde az v prvni rade!

Osobne bych videl reseni zcela jednoduse, ale to se samozrejme nestane .......
Dat ke kazde hre tlacitko "TRY" a "BUY" ..... hru si clovek stahne, bude hrat a po dvou hodinach ji steam klient ukonci s tim, ze tam budes mit tlacitka "BUY" nebo "DELETE" .....
No a budou moci byt hry, kde si vyrobce hry tlacitko "TRY" zmeni na "DEMO" a da tam jenom jeden level treba ..... stahne se demo a hotovo, kdyz clovek bude chtit, koupi, kdyz ne, smaze.
Tyhle hry s demama by byly treba steamem zvyhodnene, protoze clovek nemusi tahat celych xxxGB, coz steam taky neco stoji a kdyz si to clovek nekoupit, tak z toho ma hovno. A treba kdyz lidi budou vyslovene u nejake hry hodne HIT&RUN, takze to bude sracka, tak vyrobce steam znevyhodni vyssi provizi, aby mel na pokryti nakladu spojenych s uploadem tech her, co si nikdo nekoupil ..... reseni se nabizi tuny, ale hlavni otazka je: chce skutecne steam, aby se prodavaly jen kvalitni hry, kterych je naproste minimum, zvlast kdyz i z tech mizernych ma vejvar jako krava???

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ne, linearni jsou jen nekvalitni hry. Ale jinak mam taky podezreni, ze steam se zrovna nepredre pri hledani skutecne rozumneho reseni ... co treba kdyby ta moznost vraceni penez byla az od urcite ceny za hru?

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Skutecne?

Protoze linearni je kazda hra, kterou je mozne nejakym zpusobem dohrat. Proste ma svuj zacatek a svuj konec.

Coz jsou naprosto vsechny hry krome sandboxu - dokonce i Minecraft jde dohrat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presne! Ale je to uplne jedno, at si autor rozhodne, kde da tu moznost dema a kde uz ne ...... a od urcite castky je to taky blbost, tim by chteli rict, ze hry za dolar nebo za dva, tak to je ok, kdyz se budou zakaznici ojebavat?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Proč tak složitě, stáhnu hru zdarma a po odehrání 1/3 hry bude hráč vyzván aby si vybral buď hru odinstaluje v případě že se mu nelíbí a nebo zaplatí že se mu líbí a hra se mu odemkne celá. Je to univerzální a je v tomto modelu jedno jak je hra dlouhá.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

no a nebudou lidi nastvany kdyz po X hodinach stahovani noveho COD po 5ti minutach bude konec 1/3?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jedinej problém vidím u her, které prostě nemají hratelnou dobu 2 hodiny. Např. Gone Home mě teď napadá, asi toho bude víc, ale prostě i tam můžou udělat demoverzi která nakousne příběh. Pokud bude mít hra demoverzi, nepůjde na ní aplikovat vrácení peněz. Pravidla pro obsah demoverzí by asi také musela být nějak stanovená. Třeba aby měla opravdu obsah ze hry, né nějakou zvláštní lokaci a neměla lepší/horší textury atd...
Prostě když se chce, tak to jde. Jenže ono vývojářům náramě vyhovuje že stačí oblbnout/zaplatit média aby na hru pěla ódy a ovečky co si koupí, jsou už v ... no napálený. Něco vrátit kuli tomu že jsi po čtvrthodině nastavování a hodině hraní zjistil že je to kravina, je téměř mission impossible.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Neuveris, ale prave Stanley Parable demo mal :) Vdaka nemu som si tu hru nakoniec aj kupil.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Mně na tom nepřijde nic v nepořádku. Prostě pán nezávislý vývojář začne dělat hry s herním časem delším než ty dvě hodiny :).
Co mi naopak nevyhovuje, je až přílišná otevřenost těmto vývojářům v poslední době. Budete nesouhlasit, ale dle mého jsou na Steam Store prostě tuny a tuny indie omáčky, protože se tam dostane už úplně cokoliv. Jak zde zmínil BTJ, i taková indie srandička přece může klidně mít demo. Doteď to nedělali, protože kdo se chytil a zaplatil, už se nemohl odvolávat. To se teď změnilo, tak možná se tito malí vývojáři začnou víc snažit a neschovávat se za máminu sukni... pardon, za označení "nezávislý vývojář". ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jako neni vsechno jen cernobile ..... 2 hodiny to mit nemusi, kdyz to bude nejaka typicka picovinka za dolar, ale zato zabavna ..... ale demo by melo byt ...... vezmu treba angry birds ..... vic jak dve hodiny v kuse by to hralo jen pako .... ale je to takova toaletni hra na 10 minut a jiste si tvurci odmenu zaslouzi .... tak maji prvnich par levelu zadarmo a za dalsi clovek koupi celou hru a tak je to v poradku. Jsem z toho steamu rozpacity ..... tak bud meli vyslovene rict, ze platit se bude az po dvou hodinach a jenom u her, ktere nemaji reprezentativni demo nebo nic ..... takhle, ze clovek musi pozadat o refundaci a ta mu muze nebo taky nemusi byt uznana .... to mi prijde jako naprosto dementni reseni.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Neviem preco by sa malo indie vyvojarom ustupovat. Aj indie hra moze byt dlhsia nez dve hodiny, pripadne poskytovat opakovatelnu hratelnost, skvelym prikladom je Stanley Parable. A na margo toho Qwiba, tak tie predaje im klesli prave, ked skoncila akcia na steame. Apon sa konecne steam ocisti od takychto radoby vyvojarov.
A na margo toho bulvarneho nadpisu: nenici a nezneuziva sa.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Indie stojí to pár kaček většinou. Je to jako film, knížka, muzika, dort v cukrárně. Tvůrce dá nakouknout. Vypustí nějaký info. A člověk se chytne a koupí nebo ne. Pak do toho kousne a bujto to vyflusne nebo celý požere, nebo si jen tak uždibuje, dokud to není takový jaký si představoval.
Ale jako koupit si indie , pohrát si a pak jako , že ee já chci penize back.
Film v kině stojí 150 a když si vyberu pro mne nevhodnou kravinu, tak je to taky muj problem. 2 hodiny hraní je celkem dost.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro tvrzeni, ze to zakaznici zneuzivaji je potreba mit statistiky, kolik lidi bylo do te doby nespokojeno, ale kvuli nemoznosti to nemohlo vratit. Do te doby je spravnym termin "zakaznici to vyuzivaji"!!!

Ta hra od Qwimbo byla v dobe tech prodeju ve Steam Sale (uz to naznacuje, ze Qwimbo nejsou uplne fer ve svem postoji) a stoji 2€, coz samo o sobe naznacuje, ze se ceni na velmi malo. Duvod je zrejmy, sam vyvojar vi, ze ta hra "za moc nestoji"... kdyz hra za moc nestoji, tak je to kvuli dvema vecem, bud je spatna a nebo je to proste jen hricka, ktera nestoji za moc pozornosti a penez. Moznost vraceni je tu prave pro tento pripad, kdyz clovek zjisti, ze ani za 2€ to vlastne nechce, kdyz zjisti, za ho ta hra hned omrzi. Podobne hry a jeste lepsi lze hrat zdarma na ruznych flash games strankach.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Není divu, když drživá většina těhle "intie" her jsou sračky. :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

přesně tak, bublina splaskla, no tak teď zbejva jen nedělat bubliny z mejdlový vody a aspoň se trochu snažit ať to má skořápku jako balónek možná se časem dopracujou k medicimbalu co hned tak nějakej zákazník nezahodí...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

tak at tu dobu, po kterou muze hrac hru vratit udelaj trochu zavislou na cene dane hry. pokud hra stoji 99 euro, tak dve hodiny jsou vcelku dobry kompromis. pokud ale hra stoji 2eura, tak at se na me nikdo nezlobi, ale dve hodiny mohou tvorit velmi vyznamnou cast hraci doby. tam bych klidne dal jen 30 minut hrani a nazdar. a nerikejte mi laskave ze za pul hodky nevite jestli je hra shit nebo ne. pak jste blby spis vy

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

další varianta by byla možnost vrácení při ceně od např. 10€ a výš

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jak už tu někdo zmiňoval. Je to jednoduchý, stačí, aby vývojáři do svých her implementovali funkci, která se spustí někdy po např. 10% progresu ve hře. Hodí to decision box - buy or delete a je na každým, zda bude chtít hru dohrát (koupit), nebo ho to dostatečně nezaujalo a tak nehodlá pokračovat. Nevim, proč se okolo toho furt tolik nadělá, když řešení je poměrně snadný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stejně "jednoduchý" je vytvořit crack co takovej blok obejde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No a? Je "jednoduchý" vytvořit crack na cokoli. Taková skupinka skydrow by o tom mohla vyprávět. Sotva něco na steamu oficiálně vyjde, můžeš to od nich stáhnout. A tam se to i samozřejmě vyplatí, když taková hra stojí 1500...ale u hry za 2 dolary...abys odemkl zbylejch třeba 80% hry, což může bejt kolikrát hoďka hraní?! To by se moc nevyplatilo. ;-) Nicméně tak jako tak tenhle argument není zrovna ideální, neboť cracknout můžeš vše.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Právě proč nutit Indie vývojáře montovat nějaký blokátory hraní, když to stejnak jde obejít. Zbytečná práce pro všechny.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Když to tak vezmu, tak za poslední ... rok? jsem si koupil jen jednu "normální" hru a moc dobře to nedopadlo (GTAV). Jinak to bylo indie, crowdsource nebo free to play s rozumnýma mikrotransakcema (žádný pay to win). A v podstatě i tyto hry hraju naprosto nejvíc. Elite Dangerous, Star Citizen, Kerbal Space Program, Mechwarrior Online, Skyrim :), RimWorld. Většina velkých her mě nezaujala ani tak, abych se obtěžoval je vůbec stahovat. Jo a nedávno jsem v Humble koupil za 15$ Company of Heroes 1,2 complete. Občas máme s kámošem chuť měnit dějiny. :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vetsina AAA produkce je totiz uz roky stejna. Vyvojari se bojej experimentovat a radsi sazej na ty zabehnuty mechanismy, ktery kupuje mainstream. Indie proud je naopak cely o experimentovani, kolikrat prijdou se skvelym napadem, hra ma uspech a az pak si toho vsimne AAA produkce a zacne ty mechaniky prenaset do svych her. Takze i kdyz je indie scena v pozadi, ona je ten voj, co tahne dopredu herni prumysl. Ale chapu ze nektere treba nezaujme, protoze potrebuji koukat na hry s velkym budgetem, krasnou grafiku, ozvuceni, technickou spicku apod. Indie je ale furt stejne dulezita jako velke hry. Technickou stranku sice tahne kupredu AAA, ale tu herni tahnou indiecka.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.