Aerolinka Virgin Atlantic testuje na letišti Heathrow služby Google Glass
Cestující letecké společnosti Virgin Atlantic budou prvními lidmi, kteří si budou moci vyzkoušet výhody chytrých brýlí Google Glass na londýnském letišti Heathrow. Dne 11. ledna totiž započal šestitýdenní zkušební projekt, v němž společnost Virgin Atlantic vybavila své zaměstnance z vyšších tříd označované jako "Upper Class Wing" moderními technologiemi, jež mají vylepšit služby nabízené zákazníkům.
Virgin Atlantic chce ke svým "platícím" cestujícím přistupovat familiérnějším způsobem. Asistentky na letišti Heathrow jsou nově obdařeny chytrými brýlemi Google Glass a chytrými hodinkami Sony SmartWatch, což jim umožní věnovat se každému pasažérovi individuálně. Obě zařízení budou mít nainstalovánu speciální aplikaci, která bude propojena s CRM systémem Virgin Atlantic.
Asistentka si může snadno zjistit informace o pasažérovi, který právě vystoupil z letadla nebo který bude teprve odbaven. Osloví jej jménem a v době, kdy bude jeho doprovodem, může zákazníka informovat o novinkách týkajících požadované destinace včetně počasí. Jak řekl Dave Bulman, ředitel informačních technologií Virgin Atlantic: "Létání by mělo být potěšením, ne nepříjemnou záležitostí."
Virgin Atlantic - Airbus A340, zdroj: Wikipedie
"I když je fantastické, že dnes může létat více lidí, než kdy předtím, skutečnost, že se letecká doprava stala tak přístupnou, znamená pro mnoho cestujících ztrátu na její atraktivitě," sdělil Bulman. Proto se společnost rozhodla vyzkoušet Google Glass a další nositelné moderní technologie k tomu, aby navrátila zašlý lesk tohoto druhu přepravy. Otázkou zůstává, zda si mohou Češi dovolit připlatit si za lepší třídu.
Společnost se snaží inovovat své služby v každém ohledu. V současnosti chystá podporu sítě Wi-Fi v celém letadle a v budoucnu by se měli cestující dočkat větších oken, které přijdou s nasazením nových letadel typu Boeing 787.