Chrome začne automaticky blokovat reklamy, které zatěžují vaše zařízení
Google Chrome v následujících měsících začne pomalu spouštět funkci zamezování náročných reklam na zařízení. Z hlediska náročnosti na výpočetní výkon dnes reklamy prakticky nepodléhají regulacím, přičemž některé přímo využívají výkonu vašeho zařízení například k těžbě kryptoměn. Jiné jsou pouze špatně optimalizované či přímo navržené. I těch se nadcházející změna dotkne.
Google tuto funkci začne postupně vypouštět v následujících měsících, do plného nasazení by se ale měla dostat až koncem srpna, aby se reklamní agentury stihly na změnu připravit a přizpůsobit se. Funkci můžete manuálně zapnout již dnes. Stačí zadat adresu chrome://flags/#enable-heavy-ad-intervention a zapnout funkci Heavy Ad Invervention Flag, respektive přepnout z Default na Enabled.
Jakmile reklama využije hranici 4MB z vašeho datového plánu, nebo bude zatěžovat váš procesor 15 sekund ve 30sekundovém intervalu nebo dosáhne součtu 60 sekund zatížení procesoru v jakémkoliv časovém horizonu, tak ji Chrome potlačí a zobrazí následující zprávu: [obrázek]
Zdroj: Chromium
„Abychom omezili náročnost [reklam] na baterie našich uživatelů a na jejich datový balíčky – a namísto toho jim poskytli příjemné brouzdání po internetu – začne Chrome omezovat zdroje, které jednotlivé reklamy mohou využít při své interakci s uživatelem. Jakmile reklama dosáhne tohoto limitu, pak se reklama přesměruje na stránku s chybou, která uživatele informuje o tom, že daná reklama využila příliš mnoho zdrojů,“ podělil se Marshall Vale na Chromium blogu.
Zdroj: Chromium
Pro přirovnání a přiblížení se Marshall Vale podělil i o statistiky, kolika reklam se toto opatření dotkne. „Tuto hranici dnes překračuje jen okolo 0,3 % reklam, nicméně i v tomto počtu jsou zodpovědné za 27 % veškerého datového přenosu činěného reklamami a za 28 % veškerého zatížení na procesor.“