CDR.cz - Vybráno z IT

Chrome začne automaticky blokovat reklamy, které zatěžují vaše zařízení

S reklamami se setkáváme prakticky denně na všech zařízeních, která jsou připojená k internetu. Zatímco drtivá většina z nich nás nikterak neohrožuje, pouze obtěžuje, tak se mezi nimi nachází pár promile těch problémových. Proti nim se Google Chrome rozhodl zakročit.
Přidejte si CDR do oblíbených na Google News

Google Chrome v následujících měsících začne pomalu spouštět funkci zamezování náročných reklam na zařízení. Z hlediska náročnosti na výpočetní výkon dnes reklamy prakticky nepodléhají regulacím, přičemž některé přímo využívají výkonu vašeho zařízení například k těžbě kryptoměn. Jiné jsou pouze špatně optimalizované či přímo navržené. I těch se nadcházející změna dotkne.

Google tuto funkci začne postupně vypouštět v následujících měsících, do plného nasazení by se ale měla dostat až koncem srpna, aby se reklamní agentury stihly na změnu připravit a přizpůsobit se. Funkci můžete manuálně zapnout již dnes. Stačí zadat adresu chrome://flags/#enable-heavy-ad-intervention a zapnout funkci Heavy Ad Invervention Flag, respektive přepnout z Default na Enabled.

Jakmile reklama využije hranici 4MB z vašeho datového plánu, nebo bude zatěžovat váš procesor 15 sekund ve 30sekundovém intervalu nebo dosáhne součtu 60 sekund zatížení procesoru v jakémkoliv časovém horizonu, tak ji Chrome potlačí a zobrazí následující zprávu: [obrázek]

Zdroj: Chromium

„Abychom omezili náročnost [reklam] na baterie našich uživatelů a na jejich datový balíčky – a namísto toho jim poskytli příjemné brouzdání po internetu – začne Chrome omezovat zdroje, které jednotlivé reklamy mohou využít při své interakci s uživatelem. Jakmile reklama dosáhne tohoto limitu, pak se reklama přesměruje na stránku s chybou, která uživatele informuje o tom, že daná reklama využila příliš mnoho zdrojů,“ podělil se Marshall Vale na Chromium blogu.

Zdroj: Chromium

Pro přirovnání a přiblížení se Marshall Vale podělil i o statistiky, kolika reklam se toto opatření dotkne. „Tuto hranici dnes překračuje jen okolo 0,3 % reklam, nicméně i v tomto počtu jsou zodpovědné za 27 % veškerého datového přenosu činěného reklamami a za 28 % veškerého zatížení na procesor.“

Diskuze
Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Chrome začne automaticky blokovat reklamy, které zatěžují vaše zařízení

Pátek, 22 Květen 2020 - 07:31 | petr ib | Aktivně blokovat skripty třetích stran jsem začal...

Zobrazit diskusi