Facebook potlačuje poplašné zprávy o koronaviru vyvolávající nátlak a paniku
Svět se pomalu ocitá v nevědomosti, co bude dál s koronavirem. I u nás již zasedají představitelé státu, aby se připravili na krizový scénář v případě jeho výskytu v České republice, což je jen otázka času. Nechtějí totiž, aby následně vznikla panika mezi lidmi.
Přesně toho se obává i společnost Facebook, která se snaží zdvojnásobit stíhání fake news týkající se koronaviru. Nyní se navíc společnost Facebook chce postarat i o reklamy, které křivě slibují vyléčení koronaviru, prevenci proti koronaviru nebo jakékoliv zprávy týkající se koronaviru, které by měly vytvářet na veřejnost nátlak.
Rozhodnutí Facebooku potvrdil i její mluvčí: „Nedávno jsme implementovali zásady, které zakazují reklamy odkazující na koronavirus a vytvářejí pocit naléhavosti, jako je naznačování omezené nabídky nebo zajištění léčby nebo prevence. Také máme zásady pro vystupování na Marketplace, které podobné chování zakazuje.“
Někteří kritici s touto „cenzurou“ nesouhlasí a poukazují na potencionální nebezpečí při zamlčení vážné situace. I v minulosti byl Facebook vystaven kritice z důvodu zákazu zavádějících politických reklam či při zakázání reklam dezinformujících o očkováních. V této situaci je důležité, aby Facebook dokázal odlišit lidskou a veřejnou potřebu od prosté cenzury.