Facebook předělává své reklamy s důrazem na soukromí uživatelů
Způsob podnikání Facebooku byl postaven na jeho schopnosti sledovat uživatele na internetu. Nyní se to však díky hrozící povinné regulaci a dalším krokům omezujícím takový sběr dat mění.
Postupy Facebooku, které jsou stále v plenkách, ilustrují, jak se internetová ekonomika podporovaná reklamami zásadně přetváří. Spolu s Googlem nyní zkoumá tento gigant několik technik zlepšujících soukromí, jenž by doručovaly personalizované reklamy, aniž by platformy cokoliv o konkrétních jednotlivcích věděly.
„Předpokládáme, že se personalizace reklam bude v příštích pěti letech zásadně vyvíjet,“ uvedl Mudd, viceprezident Facebooku pro produktový marketing. Je to krok správným směrem. Společnost Apple totiž nedávno žádala o povolení sledovat majitele iPhonů v jiných aplikacích za účelem cílení reklam. Facebook se k tomuto aktu vyjádřil, že tato výzva pravděpodobně povede k poškození růstu příjmů Apple. Evropská unie také zvažuje zákaz mikrocílených reklam jako součást rozsáhlého legislativního návrhu nazvaného Zákon o digitálních službách.
„Prosazujeme jiný a lepší přístup k prosazování soukromí v reklamě než Apple,“ řekl mluvčí. „Takový, který je založen na průmyslové spolupráci a podporuje malé podniky a otevřené internetové ekonomiky. Přístup společnosti Apple je přesně opačný: vykonávat svou kontrolu nad App Storem ve prospěch vlastního konečného výsledku.“
Facebook tedy v současné době pracuje na řešení „Secure multi-party computation“ (MPC), které pomáhá inzerentům porozumět, jak si jejich kampaně vedou, a přidává další ochranu soukromí, aby bylo zamezeno informacím, které mohou inzerenti či samotný Facebook sbírat. Data jsou také šifrována typem end-to-end, což znamená, že je žádná ze stran neuvidí.