Budoucnost Applu: Luxusní návrh designu iWatch a 3D ovládání pro iPady a iPhony
Tým designérů a IT inženýrů nedávno představil svůj vysněný návrh eventuálních neoficiálních hodinek iWatch v intencích proběhnuvších zpráv v médiích ohledně přípravy produktu takového ražení samotným Applem. Již podle vysoké estetické hodnoty konceptu lze odhadnout, že se jedná o designérský tým z Itálie, konkrétně o Ciccarese Design. Na okolních doprovodných fotografiích si tak můžete prohlédnout, jak by iWatch v očích oněch kreativců vypadaly.
Nakolik budou výsledné jablečné hodinky podobné těm uvedeným zatím jasné není, přesto Apple na produktu nejspíše již pilně pracuje, což naznačují i nedávné informace o náboru nových zaměstnanců právě pro takový projekt. Oficiální potrvzení zatím ovšem nepřišlo, což není nic pekvapivého.
Představení něčeho s tak velkým potenciálem, jako iWatch nepochybně budou, vyžaduje jistou vyšší úroveň komunikace navenek. Jen si vzpomeňme na nekonvenční prezentace iPodu, iPhonu či iPadu. Do týmu Applu nastoupil před nějakou dobou například i konzultant Jay Blahnik, jenž se podílel na sportovním náramku FuelBand od Nike. Na italském návrhu okolo je zobrazen pro ilustraci iOS 7. Líbí se vám z estetického hlediska?
Další zpráva k tématu je již méně designová, přičemž s oněmi smartwatch klidně (leč spíše až do budoucna) jemně souviset může. Oč se jedná? Společnosti Apple byl nedávno schválen patent umožňující ovládat a formovat 2D objekty na obrazovce elektronického zařízení, a to klidně i v trojrozměrném prostoru. Tato technikálie označená No. 8,514,221 se nazývá jednoduše - "Working with 3D Objects". Má umožnit uživatelům pracovat s objekty na iPadu či iPhonu, a to aniž by se reálně dotykového displeje dotkli. Tedy více či méně nasimulovat stav, kdy je uživatel bude ovládat, jako by skutečně levitovaly v prostoru nad zařízením. Kombinace obojího, tedy konvenčního i bezdotykového ovládaní však možná je taktéž, dojem vystoupivšího předmětu za jistých podmínek přetrvá.
Můžeme za tím cítit jistý pocit ohrožení pramenící z velmi pěkně vypadajícího ovladače Leap Motion (o němž jsme psali zde)? Využito má býti rovněž specifických gest, jež v kombinaci s displejem a jednou potenciální nevýhodou, již zmíním dále, zvýší uživatelovy možnosti pro práci s objekty. Princip by byl kupříkladu užitečný pro práci v CADu, což ocení zejména architekti, designéři a vývojáři aplikací. Nemá také chybět podpora zapojení obou rukou. Dokumentace patentu popisuje, že detekce polohy prstů bude docíleno kombinací kapacitních dotykových senzorů a senzorů vzdálenosti umístěných v displeji. Ty mohou fungovat buď odděleně, případně jsou dotyková čidla schopna převzít kotnrolu nad pohybem v závislosti na míře kapacitance jednotlivých prstů.
Aby bylo docíleno navíc stereoskopického efektu, přichází jistá, pro mnohé však zásadní nevýhoda celého prozatimního návrhu - nutnost mít na očích speciální 3D brýle. Ty totiž zaručí, že objekty, s nimiž bude ve vzduchu pohybováno, mohou skutečně vystupovat do prostoru i pro naši mysl. Abych byl upřímný, osobně jsem nikdy neměl ony 3D brýle rád. Přijdou mi jako až příliš fádní, netechnologické, dovolím si říci až dřevní řešení.
Jistě, z ekonomického hlediska je nesporně výhodnější profitovat co nejvíce z technologií požadujících ony brýle a za nějakou dobu pak postupně přecházet na plnohodnotný "bezbrýlový" režim, jak jej známe z mnohých sci-fi snímků, dopřávající tak uživateli ten pravý komfort. Holt si tím musíme projít, nedá se svítit.
Řešením by mohla být kombinace chytrých brýlí typu Glass s podporou stereoskopického snímání, což by problém náročnéího klienta sice nevyřešilo zcela, přesto však eliminovalo na jakousi relativně přijatelnou mez. Ať tak či onak, bude zajímavé sledovat, jak Apple se svým novým vědeckým počinem v praxi naloží.
Mohlo by vás zajímat:
Diskuse ke článku Budoucnost Applu: Luxusní návrh designu iWatch a 3D ovládání pro iPady a iPhony