Microsoft sice není cool, ale lidé mu věří více než Applu, ukazuje studie
Zmíněná studie Forresteru je založena na "zvučnosti" jména značky (upřednostnění před ostatními, doporučení, schopnost zaplatit vyšší cenu) a analyzuje, jak lidé značkám důvěřují a do jaké míry jsou pro zákazníky nevšední, bezchybné a nezbytné.
Studie provedená mezi 4 551 americkými dospělými občany však ukázala pro někoho možná překvapivé výsledky. Zákazníci nejvíce důvěřují Microsoftu, redmondský gigant jako jediný dostal označení průkopník a nechal za sebou jak Apple, tak Sony i Samsung. I když Apple získal nejvyšší hodnocení za "nevšední" a "bezchybnou" značku, prohrává s Microsoftem v otázce nezbytnosti produktů.
Nejvyšší síla Microsoftu může do budoucna plynout právě z konceptu sjednocení softwaru na svých platformách s kódovým názvem Treshold, tedy operační systém, který poběží na čemkoli od chytrého telefonu přes Xbox až po hi-end desktop.
- Julie Larson-Green: Já bych všechny ty Windowsy sloučila
- Next-gen Microsoft Windows Threshold prozrazeny
Zajímavé však je, že i když první zmínky o plánovaném sjednocování jsou staré sotva pár měsíců, lidé již delší dobu evidentně vnímají microsoftí systémy jako podobné. Pravděpodobně díky rozšířenosti Windows vyniká podle zákazníků u Microsoftu oblast "produkty, které se jednoduše používají" společně s "dobrým produktem za dobré peníze".
Vypadá to, že zatímco se soustřeďujeme na nový iOS, iPady a Galaxy phablety, Microsoft svou od uvedení Windows 8 rozbouřenou, nyní však již klidnou vodou mele břehy konkurenčních platforem. Drží se dál od skandálů, nezaplňuje média novinkami a přitom je v současné době podle (alespoň těch amerických) zákazníků o pěkný kus nejdůvěryhodnější technologickou značkou na světě.
Zatímco skáčeme zběsile po nových trendech, schopnost "nebýt cool" je paradoxně velká síla Microsoftu...