Nový zákon EU mění hru pro velké technologické giganty. Má zabránit monopolu
Tato inovativní právní norma představuje reálnou výzvu pro korporace působící v oblasti technologií, které nyní musí zpřístupnit svou strategii a podnikatelský model novým trendům. Jednou z těchto firem je i Meta Platforms, jež několik měsíců intenzivně diskutuje nad nadcházejícími nařízeními obsaženými v DMA.
Tato společnost však neváhá a informovala, že se zavázaním k DMA splní podmínky, jež jí zakazují preferovat své vlastní produkty či nutit uživatele setrvávat ve svém ekosystému. Toto stanovisko výrazně ovlivní zážitek uživatelů Meta v rámci Evropské unie, včetně možnosti využívat Messenger a Facebook Marketplace i bez přítomnosti účtu na Facebooku. Meta již dříve uplatnila námitky, že tyto dvě platformy by neměly být zahrnuty do působnosti DMA.
Zdroj: Shutterstock
Odpoutání od výhod znamená, že uživatelé Messengeru a Facebook Marketplace v EU mohou nyní plně využívat nabízené služby a jejich funkcionalitu prostřednictvím nezávislých účtů. Jediným rozdílem pro Marketplace bude způsob vedení konverzace pomocí klasické elektronické pošty. Vedle Facebook Marketplace a Messengeru podléhají předpisy Evropské komise také Meta reklamám na Facebooku, Instagramu a WhatsAppu. Uživatelé mohou nyní oddělit své účty na Facebooku a Instagramu, což jim umožní udržovat informace mezi těmito dvěma platformami izolované.
Původně Evropská komise vyhlásila šest firem jako „kustody“ v rámci DMA: Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta a Microsoft. Tyto firmy spravují celkem 22 klíčových služeb, které podléhají působnosti tohoto zákona, a to z ohledem na faktory, jako jsou uživatelé, příjmy a ocenění.
Diskuse ke článku Nový zákon EU mění hru pro velké technologické giganty. Má zabránit monopolu