CDR.cz - Vybráno z IT

NVidia FlameWorks - Hoří, má panenko!

Volumetrická mlha, efekt, ze kterého byli všichni paf, když se Batman Arkham Asylum objevil jakože PhysX. No, proti demu nového FlameWorksu vypadá jako nepovedený vtip.

Volumetrická mlha je primitivní fluidní simulace jedné barvy, která se ani nijak zvlášť nemění a není v prostoru nikterak členitá. Oheň je přinejmenším úplný opak. Už samotné hoření je jev, který si vlastně ani neumíme vysvětlit, o co vlastně jde. A co teprve pohyb vzduchu a plasmy, který se při hoření odehrává – to je matematicky nepopsatelný problém.

Oheň v dnešních hrách i filmech, to je nějaká vizuálně upravená 2D nahrávka reálného ohně (a někdy ani to ne, viz např. World of Warcraft), naaranžovaná na pár ploch v prostoru. Takový oheň nikterak nekoliduje s objekty, hoří klidně skrz ně, nereaguje na žádné okolní vlivy a tak podobně. Úplně jiná kapitola je pak kouř, který z něj „vzniká“. Zejména jeho množství je zpravidla úplně mimo realitu (nízké).

Vlevo BattleField 4, vpravo World of Warcraft.

Kouř už volumetricky udělat umíme, to je celkem hračka, ale oheň, to je stále problém. Tedy byl. NVidia pustila do světa video z GTC 2014, ve kterém demonstruje schopnosti FlameWorksu. A je to fakt nářez!

 Malinkým problémem je výpočetní náročnost, ale tady je oheň poněkud neúprosný. Jedna GeForce GTX 780Ti akcelerovala výše uvedené metání ohně při (prý více než) 30 FPS pod API DX 11. „Rozlišení“ výše ukázaného ohně jest 512x256x256, výpočet tedy probíhal při 32 milionech voxelů. Snížení tohoto „rozlišení“ má bohužel velmi neblahý vliv na „vzhled“ ohně a jeho důvěryhodnost, takže jsme zvědaví, jak se s tím vývojáři her poperou.

FlameWorks bude dostupný v rámci GameWorks a jestli tohle bude v příštím Call of Duty, volím si plamenomet.

Tagy: 
Zdroje: 

Tomáš Bohuněk

Student informatiky, samouk v oblasti PC hardwaru a 3D grafiky, znalec aut a milovník dynamické jízdy.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku NVidia FlameWorks - Hoří, má panenko!

Úterý, 22 Červenec 2014 - 10:01 | John Douberro | Korektury mozna nejsou potreba. Staci netvrdit,...
Úterý, 22 Červenec 2014 - 09:58 | John Douberro | Tak jsem si dal praci. Clanek z roku 1978...
Úterý, 22 Červenec 2014 - 08:12 | Tomáš Bohuněk | Jelikož mě to opravdu zajímá, můžete nás odkázat...
Úterý, 22 Červenec 2014 - 08:09 | Tomáš Bohuněk | Máte pravdu, někdy jsou (nejen) mé znalosti...
Úterý, 22 Červenec 2014 - 07:41 | John Douberro | heh. plamen hořícího dřeva má malý stupeň...
Úterý, 22 Červenec 2014 - 01:33 | Samboush | Zas bych to tak nehrotil. Matematicko-fyzikální...
Pondělí, 21 Červenec 2014 - 23:51 | JP01 | Plamen může být buďto plyn a nebo aerosol (plyn...
Pondělí, 21 Červenec 2014 - 23:29 | JP01 | "Na druhou stranu, co je ten plamen, když to...
Pondělí, 21 Červenec 2014 - 22:57 | Tomáš Bohuněk | A teď ještě co je to ten plamen. :)
Pondělí, 21 Červenec 2014 - 22:47 | JVc | "jak je to možné, že dřevo hoří" Při...

Zobrazit diskusi