Oxfordská univerzita testuje svůj samořídící systém, prý je lepší než od Google
Samořídící systém je možné implementovat do stávajících vozidel. Tým vedený profesorem Paulem Newmanem jej zatím testoval na elektrickém automobilu Nissan Leaf. Testy probíhaly na soukromých cestách oxfordské univerzity. Vůz bez řidiče byl schopen překonat obtížné klimatické podmínky, jako je déšť nebo sníh, vyhýbal se chodcům a efektivně navigoval také přes dopravní zácpy. Maximální rychlost automobilu byla až 65 km/h.
Nový systém zvládá určit polohu s přesností na centimetry, zatímco navigační systémy GPS mají odchylku až několik metrů. "Systém není závislý na GPS nebo na něčem podobném - vozidla ví, kde jsou, protože poznávají své okolí," řekl Newman pro BBC. Klíčovou vlastností systému je získávání zkušeností. Využívá laserové 3D snímání propojené s pamětí počítače, v níž se zpracovávají a ukládají získaná data. Když auto projíždí stejnou trasu podruhé, iPad na palubní desce dá řidiči znamení, že je počítač připraven převzít řízení. Kdykoliv člověk v průběhu funkce autopilota sešlápne brzdu, vrátí se řízení zpět do normálu.
V tuto chvíli má systém hodnotu přes 5 000 liber (přibližně 150 tisíc korun). Profesor Newman však doufá, že v budoucnosti bude technologie stát jen 100 liber, tedy zhruba 3 000 korun. Podle doktora Martina Springa z Lancasterské univerzity, který se také podílel na vývoji, by mohl nový způsob řízení zcela změnit interiéry dopravních prostředků. Mohly by vypadat jako malé místnosti, kde by člověk mohl dělat cokoliv, než dorazí na požadované místo.