Podívejte se, jak by vypadalo Diablo 2 upscalované umělou inteligencí
Umělá inteligence je schopna s pořádnou porcí dat přivést k životu nejen historické osobnosti a celebrity ve falešně zinscenovaných situacích, ale také si pohrát s fotkami či videi, které vznikly v době, kdy ještě technologie nebyla natolik vyzrálá. Taková vizuální díla dokáže obohatit o kýžené detaily, rozlišení a celkovou kvalitu.
Je tedy přirozeným krokem, aby podobné principy byly postupem času uplatňovány také ve videoherním odvětví, které právě na zastaralou technologii, špatné rozlišení a detaily značně lpí. A jelikož se jedná o velmi mladé médium, které ještě donedávna zrálo s každým rokem prakticky k nepoznání od toho předešlého, je takový přístup více než vítaný.
Principy a potenciál umělé inteligence na videoherním poli se rozhodl jeden z fanoušků Diabla 2 demonstrovat pomocí nástroje ESRGAN, určeným pro upscalování fotografií a videí. Ze hry pořídil screenshoty o dnes již bizarním rozlišení 1024x768 a nechal je nástrojem přechroustat.
ESRGAN vychází z původní verze téhož nástroje Super-Resolution Generative Adversarial Networks (SRGAN). Od původní iterace však zapracoval na nežádoucích artefaktech, vyšší vizuální kvalitě a celkové schopnosti se učit z poskytnutých dat. Případně je možné data zpracovat již z naučených algoritmů, čehož právě uživatel Indoflaven využil a uplatnil na snímky šablonu Manga109. Výsledky jeho práce si můžete prohlédnout v přiložených obrázcích.
Pokud bychom se někdy dostali do fáze, kdy podobné upscalování a doplnění důležitých detailů by bylo možné v reálném čase, mohli bychom se těšit na oživení stovek titulů, ke kterým zub času nebyl vřelý.