CDR.cz - Vybráno z IT

Podívejte se, jak by vypadalo Diablo 2 upscalované umělou inteligencí

Zatímco si Blizzard za svými zdmi kutí mobilní iteraci značky, která stála u zrodu a zároveň v popředí akčních RPG, si fanoušci stále ještě pohrávají s druhým dílem z roku 2000. S vizuální stránkou jim možná pomůže umělá inteligence.
Diablo_3_uvod

Umělá inteligence je schopna s pořádnou porcí dat přivést k životu nejen historické osobnosti a celebrity ve falešně zinscenovaných situacích, ale také si pohrát s fotkami či videi, které vznikly v době, kdy ještě technologie nebyla natolik vyzrálá. Taková vizuální díla dokáže obohatit o kýžené detaily, rozlišení a celkovou kvalitu.

Je tedy přirozeným krokem, aby podobné principy byly postupem času uplatňovány také ve videoherním odvětví, které právě na zastaralou technologii, špatné rozlišení a detaily značně lpí. A jelikož se jedná o velmi mladé médium, které ještě donedávna zrálo s každým rokem prakticky k nepoznání od toho předešlého, je takový přístup více než vítaný.

Principy a potenciál umělé inteligence na videoherním poli se rozhodl jeden z fanoušků Diabla 2 demonstrovat pomocí nástroje ESRGAN, určeným pro upscalování fotografií a videí. Ze hry pořídil screenshoty o dnes již bizarním rozlišení 1024x768 a nechal je nástrojem přechroustat.

ESRGAN vychází z původní verze téhož nástroje Super-Resolution Generative Adversarial Networks (SRGAN). Od původní iterace však zapracoval na nežádoucích artefaktech, vyšší vizuální kvalitě a celkové schopnosti se učit z poskytnutých dat. Případně je možné data zpracovat již z naučených algoritmů, čehož právě uživatel Indoflaven využil a uplatnil na snímky šablonu Manga109. Výsledky jeho práce si můžete prohlédnout v přiložených obrázcích.

Pokud bychom se někdy dostali do fáze, kdy podobné upscalování a doplnění důležitých detailů by bylo možné v reálném čase, mohli bychom se těšit na oživení stovek titulů, ke kterým zub času nebyl vřelý.

Zdroje: 

Jáchym Flídr

Začínal v roce 2012 jako redaktor serveru inGamer.cz, kde později povýšil na funkci editora videorubriky. Na CDR.cz, pod které inGamer.cz v roce 2014 přešel, začal jako zástupce šéfeditora herní rubriky. Od července téhož roku herní magazín vede.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Podívejte se, jak by vypadalo Diablo 2 upscalované umělou inteligencí

Čtvrtek, 30 Květen 2019 - 10:19 | urban | Najdi chybu: Takové vizuální díla
Středa, 29 Květen 2019 - 13:33 | CyberAngel | Pamatuju si to stejně, čili si to pamätáš dobre.
Středa, 29 Květen 2019 - 12:27 | NRX | "...dnes již bizarním rozlišení 1024x768...

Zobrazit diskusi