PREVIEW – V Helldivers můžete zmasakrovat kamarády. A taky pár brouků [E3 2014]
Švédové z Arrowhead Game Studios o sobě v souvislosti s nadcházející multiplayerovou akčňárnou už nedali delší dobu vědět. V mezičase sice oznámili tvorbu remaku fantasy hacknslashky Gauntlet, avšak tím si nás nekoupí. My chceme hi-tech ozbrojence a hromady přelostlého hmyzu! A proto je dobře, že se dva zakládající členové společnosti, Johan Piledtedt a Patrik Lasota, stavili v LA.
Helldivers je hra o týmu elitních vojáků, kteří k tomu být nejlepší z nejlepších mají hodně daleko, ale vláda jim řekla, že jsou. Ve skutečnosti jde o rekruty a v tom, co dělají, jsou fakt špatní, což příběhově lehce ospravedlňuje, že naše statistika úspěšně splněných misí nebude stát za zmínku. Umírat se bude hodně, z pravidla z podnětu spojenců.
Konáte svoji povinnost?
Záležitost si může směle podat ruku s Magickou, akorát nepůjde o simulátor vraždění kouzelníků, ale vojáků. Špatně mířený nálet při němž celá skupina zemře? Hups. Natahuje se někdo po vaší oblíbené zbrani? Klidně nechte železo, co právě držíte, samovolně spustit palbu daným směrem. Videohry jsou o tolik zábavnější, když v nich lze zabíjet kámoše. Teoreticky.
Těšit se samozřejmě můžeme na povinně maniakální obtížnost. Do boje potáhneme proti třem emzáckým frakcím a příslušníci ani jedné nepůjdou pod kytky dobrovolně. Naštěstí dostane každý uživatel k dispozici čtyři sloty na povolání bombardování, automatických věží, vozidel apod. Ovšem protože jsou tvůrci psychopati, jakoukoliv z těchto specialit půjde vyvolat až po vymačkání příslušného kódu na šipkách.
Stejným způsobem vrátíme do boje padlé kolegy. Mimo sice budou jenom tak dlouho, dokud se nerozhodnete zavolat posily, ale mezi žádostmi o výsadkové moduly je třeba přežít po určitý časový interval, takže pokud vám zmutovaní brouci z kosmu rozpárají tři spoluhráče a odpočet stále poběží, začněte raději dělat kolečka jako v Diablu a modlete se, aby vás nepřátelé nedohonili. No a navíc byste si pak měli dát pozor, kam kapsle dopadnou, bylo by totiž velmi nešťastné, kdyby rozmáčkly někoho jiného. Kdo není nepřítel. Technicky.
Chcete vědět víc?
Docela rozsáhlá zřejmě bude nabídka zbraní. Arrowhead nefunguje jako běžná studia, nezatěžuje se s papírováním a přestože alfaverzi mají za sebou, co jeho členům přijde cool, do titulu prostě nacpou. Každé druhé odpoledne tedy tráví výrobou další laserové pušky či jiného obsahu. „Jak super by bylo mít tam ovladatelná vozidla?“ rozlehlo se jeden den kanceláří. Výsledkem je krásný mech s rotačním kulometem a víc bude následovat.
Výborný nápad představuje také galaktická kampaň, která doplňuje kooperativní řezničinu hratelnou online i po LANu o dynamický prvek na principu společných cílů z Mass Effectu. Ten bude uveden například formou úkolu zabít několik desítek milionů protivníků do určeného data. K jeho splnění budou přispívat všichni k internetu připojení hráči, a pakliže zvítězí, vyhladí jednu z mimozemských ras.
Jestliže vykydlíme brouky, jejich místo zaujmou třeba kyborgové a ty posléze nahradí poslední frakce. Až je eliminujeme všechny, systém se zrestartuje a začne něco jako další sezóna. Oponenti se vrátí, ale gameplay bude díky přidaným faktorům o něco jednodušší. Oproti tomu když tažení prohrajeme, to příští bude ještě těžší než v čase vydání. Pamatujete, jak jsme řekli, že autoři jsou psychopati? Sadističtí psychopati!
Helldivers budou k dostání v průběhu letoška pro PlayStation 3, PlayStation 4 a handheld Vita jako stahovatelný titul z PSN s podporou cross-playe napříč všemi konzolemi.
Zpravodajství E3 2014 běží pod záštitou společnosti Intel Corporation |
---|
Děkujeme za zápůjčku výkonných Ultrabooků s procesory Intel Core.
Asus Taichi, Lenovo Yoga 13, Dell XPS 12
Diskuse ke článku PREVIEW – V Helldivers můžete zmasakrovat kamarády. A taky pár brouků [E3 2014]