BlackBerry chrání svou hardwarovou klávesnici. Žaluje Typo Products za porušení svých patentů
Společnost Typo Products, která stojí za novým tipem příslušenství pro mobilní telefony iPhone od Apple, který představuje jakýsi kryt s vestavěnou QWERTY klávesnicí, čelí již hned takto z čerstva žalobě podanou společností BlackBerry, která se i přes svůj značný finanční úpadek stále snaží inovacemi a přizpůsobením v řadách svých produktů udržet na trhu.
Oheň vášní se rozhořel minulý pátek, kdy s oficiálním prohlášením a potvrzením ze strany BlackBerry přistála na stole Typo Products žaloba o porušení práva duševního vlastnictví. QWERTY klávesnice TYPO (produkt za 99 USD, cca 2000 korun), která měla debutovat tento týden na CESu, představuje příslušenství pro mobilní telefony iPhone 5 a iPhone 5S. Klávesnice jako taková komunikuje s mobilním telefonem bezdrátově přes Bluetooth. Její finální vizuální podoba však dosti připomíná klávesnice charakteristické právě pro mobilní telefony BlackBerry, a to včetně zkosení jednotlivých kláves.
"Pro BlackBerry bylo vždy na prvním místě poskytování výjimečného zážitku ze psaní, který kombinuje skvělý design s ergonomickou dokonalostí. Jsme polichoceni touhou šířit naše klávesnice i na ostatní smartphony, ale nebudeme tolerovat takovou činnost bez spravedlivé náhrady za používání našeho duševního vlastnictví a naše technologické inovace," uvedl za BlackBerry Steve Zipperstein, vedoucí právního oddělení v páteční PR zprávě.
Typo Products považuje žalobu za neopodstatněnou a nepodloženou, na PR zprávu reagoval vyjádřením: "I když respektujeme Blackberry a jeho duševní vlastnictví, věříme, že nároky Blackberry proti Typo postrádají opodstatnění a máme v úmyslu se v tomto případu bránit velmi intenzivně. Jsme nadšeni naším inovativním designem klávesnice, který je vyvrcholením mnohaletého vývoje a výzkumu."
Žaloba byla podána ve Spojených státech u okresní soudu pro severní Kalofornii. Dokument konkrétně obsahuje nařčení z porušení řady patentů a rovněž obviňuje Typo Products ze záměrného zneužívání obchodní – charakteristické značky pro BlackBerry, myšleno ve stylu vzhledu výrobku. To prý může mít za následek, že by si řada potenciálních kupujících mohla mylně domnívat, že si kupuje právě produkt od BlackBerry – velká podobnost tak může v širokém nákupním kontextu kupujícího oklamat.