CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k RECENZE - Total War: Rome II odhalí krutou tvář starověku

Jako obrovský fanda Total War, dodnes hrající Rome a Heroes III si dovolím dodat pár postřehů.

Grafika hry je zvláštní. Je nádherná, ale strašně zmatečná. Působí velice dobově ale dělá ze hraní peklo a musíte si dlouho zvykat, než se začnete rychle orientovat.
Na přes držku je správa stavby budov, protože co je to za ŘÍM když tam můžete postavit jenom 6 budov? Efekt některých budov je na celý region, některé zas jen na některé provincie. Člověk by si s tím moc rád pohrál, ale taky čeká, že "pravda" bude napsaná v nějakém tooltipu. Je těžké bojovat se hrou, která je zároveň nemalý hlavolam.

Nejhorší ze všeho je ale to, že nás v Creative Assembly vyslyšeli. Pořád jsme mrmlali, že měst je málo a národů je málo. A tak je tu asi 200 měst a 100 národů. 6 minut, ke kterým se recenzenti u nového tahu dostali, je nic proti dosažitelnému maximu. Pokud jsem dříve tvrdil, že na hry prakticky stačí jakékoliv čtyřjádro, nemohl jsem být více vedle než s touto hrou. Bez čtyřjádra si tu ani neškrtnete. A co hůř, s Core i7 na 3,1 GHz po desítkách hodin hraní, když už vlastníte 20 kolonií, dobýváte Kartágo i Řecko, a máte diplomatické vztahy s polovinou světa, čekáte na nový tah přes půl hodiny. Pak posunete 5 námořních flotil a 8 armád, dáte stavět 3 nové budovy a verbovat 5 nových jednotek - minuta "hraní" maximálně - a opět požadujete nový tah, který vás otráví na dalších 40 minut. Kdyby Alt+Tabování bylo rychlejší, a hra počítala na pozadí, můžete při tom aspoň koukat na dva díly TBBT, nebo hrát jinou nenáročnou hru.

Rome II je z mnoha pohledů naprosto epický, ale hradby pouze na hlavním městě provincie, nemožnost pochodu samostatných armád, nelogické až znechucující char traits, jen pár budov ve městě, zabugovaná AI logika a neskutečně nepřesné střelectvo, to je jen pár věcí co mě tak napadá poté, co jsem si to jako malý kluk běžel koupit, radostně to nainstaloval, a již po pár dnech to umístil na velice temné místo.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

LOL...hru neznam, ale teda to jsem si rikal, ze když cekam 1-2 minuty u HoMaM VI občas, tak jestli si autori nedelaj srandu...Evidentne muze byt i hure:-)
Btw pokud hrajes HoMaM III, tak by se ti VI docela mohly libit. AI je malicko lepsi, i když porad je to katastrofa (coz je obecne problém všech HoMaM her - v te setce alespoň Pc umi vyborne spočítat, kam az hero dojde a je schopny toho pekfektne využívat, v bitve se chova vcelku logicky, i když je to proste takove mechanicke, nic extra nikdy nevymysli).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nemůžeš trumfnout HoMaM III, ale dobrý pokus ;) IV má neskutečně hnusná města a hloupé pohybové limity. A ač má VI heroické intro, taktéž se vůbec nepovedla.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No 6 je co se strategie tyce lepsi, nez 3. Ve 3 jsou problémy:
AI na urovni houpacího kone a skoky mezi hradama + teleporty po mape, coz dela hru az nesnesitelne jednoduchou (vs Pc, vs clovek mam pomerne malo zkusenosti).
Mam ještě nekde screen, kde porazim cca 10ti nasobnou armadu při obrane hradu se ztrátou 1 skupiny jednotek. AI je fakt silena.
V 6 uz je AI lepsi, ac je to furt zle. Rozhodne 6 si uz nemusi vypomáhat tim, ze PC zacina a ma nasobne vice surovin a podobne, aby mělo vůbec nejakou sanci. Pokud si clovek da nejtezsi obtiznost, občas neda ani 1v1 s PC na normalni ferove mape. Coz se mi libi.

Jako chápu člověka, co hraje 3, ale tak nejak se da předpokládat, ze je hraje proto, ze jsou proste jednoduche.

Mimochodem 4, to byl docela "ukrok stranou" a docela se mi libily, po strategicke strance docela slusne, i když pokud clovek nabusil 1 hrdinu exp a itemama, tak jsem behal po mape a zabijel stovky draku jen samotnym hrdinou :-(

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Líbí se mi naopak, že hrdina taky přiloží ruku k dílu v IV, ale to je tak celé. AI v III byla taková, jaká mohla v roce 99 být, ale v Rome II se skoro v každé bitvě začne nějaká jednotka tulit k budově, a otírá se o ni klidně 15 minut při snaze utéct z bojiště. H VI jsem nehrál dost dlouho abych si vše pamatoval, ale shledal jsem to nezáživné. Co naplat s lepší AI, když jinak je to spíš zase klacek pod nohy. Player vs Player vs Player v HoMaM III nemá konkurenci. Je to sice taky pruda, když se protistrana rozhodne hrát 20 minut, ale s tím se v tahovkách nedá nic dělat. Snad jen Wardraft III. Pokud ale začnu doplňovat, co vše chybí v podobných hrách z hlediska multiplayeru (CoOp kampaň), vždycky nakonec skončím u WoWka. :D

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Když nad tim premyslim - hravali jsme 3 ve 2-3 lidech docela kdysi davno, ovšem na 1 PC, nikoliv přes sit/internet.
Když si to vybavim a srovnam to s 6 ve 2 lidech, prijdou mi ty 6 narocnejsi, tedy lepsi.
Ja docela poměřuju tuhle herni serii tim, ze hraju kampane/mapy na impossible a zjišťuju, kolik toho nedam. Hraju to od 2 dilu (1 jsem vůbec nehral). 2 jsem dohral naprosto vse, co slo, na nejtezsi obtiznost a bylo to pomerne jednoduche - snad jedina výjimka byla mapa "Pyramid", která byla fakt narocna a trvalo to :-)
3 jsem dal opet zcela všechno, a v podstate bez vetsich problemu.
4 uz tak jednoducha nebyla, 1 kampan mi dala strasne zabrat, ale i tak to slo...
5 v podstate to same.
6 uz mistama nastavaji problémy, mel jsem priserny problémy dohrat kampane na nejtezsi obtiznost, a nektere mapy jsem hral tak 50x, nez se mi to podarilo :-)

Z toho hlediska je 6 nejlepší urcite:-) 2 ci 3 pro me nepredstavuje vůbec zadnou vyzvu, clovek to proste klika a vyhraje, když uz vi, jak to klikat...
Mimochodem u 5 se mi strasne libilo to rozdelovani skillu, prislo mi to velmi zabavne.
V 6 me vylozene stve limit lvl 30 :-( a rozdelovani skillu je takove...nevim no, sice s tim umim hrat a funguje to, ale odpada ten prvek nahody a takove te zabavnosti...
WoW jsem hraval asi rok v kuse, když to vyslo, a ted jsem to rozehral cvicne znova asi před mesicem :-) Pravda, proste nic lepšího není :-)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Vydavatel nám bohužel místo retail verze poskytl recenzentskou, k níž se po uplynutí časového intervalu přístup zablokuje - proto "jen" 6 minut čekání na tah. Pokud se tedy můžeme dostat i na půl hodiny, o to je celá věc smutnější.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pochopil bych, kdyby vás to prostě přestalo bavit. :D

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Pekna recenze a komentar od pana Tomáše Bohuňka take velmi trefny.
RomeTW mam moc rad a na pokracovani jsem se velmi tesil (zadny dalsi z dilu TW, vyjma Rome neznam), ale pocity ze hry mam smisene... Dobovost grafiky ocenuji, ale v kombinaci s jakousi 'minimalizaci' uzivatelskeho rozhrani (takovy mam z toho pocit) jde o velmi nepovedeny koncept (minimalne pro me a zda se mi, ze nejsem sam).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Stále si myslím, že nejlepší byl Medieval 2: Total War + Kingdoms, což hraju i doteď a stále mě to neomrzelo. Pak se ještě dal skousnout Shogun, ale ten už mě tak nebavil.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Osobně je mým favoritem také Medieval II. Po hodinách strávených v Shogun 2 už je pro mě ale návrat k Medievalu těžší. U Creative Assembly je hodně vidět pokrok mezi jednotlivými tituly, co se mechanik a hráčského komfortu týče.

Až po hraní druhého Shoguna jsem zjistil, jak nedokonalým titulem vlastně Medieval je. Což mě moc mrzí. Ale odehrává se v pro mě nejpopulárnější době. Proto napjatě očekávám oznámení Medieval III, kde doufám nebude chybět ani hra pro více hráčů.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel pro mě se i Medieval i Shogun odehrávají v nepopulární době. A Rome II zklamal nejen mě. :(

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Asi stejně, jako zklamalo NFS PS a všechny další. :(

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Čekat něco od serií NFS nebo CoD je snad největší optimismus, co v herním průmyslu lze ;)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.