CDR.cz - Vybráno z IT

ROZHOVOR – Stan Just o CD Projekt RED a hře The Witcher 3: Wild Hunt

nepřehlédněte
The Witcher 3 Wild Hunt Screenshot Gc 2013 04
Třetí Witcher již klepe na dveře, ale ještě není úplně dokončený. CD Projekt se tedy s ním i letos vydal do Koelnmesse. Krom zhlédnutí prezentace se nám zadařilo odchytit z CD Projektu Stana Justa, kterému jsme položili pár otázek.

Gamescom Banner 0

Ahoj, můžeš se prosím představit našim čtenářům a říct jim, jaká je tvá role v CD Projekt RED?

Zdravím, mé jméno je Stan Just a jsem výtvarným ředitelem hry The Witcher 3: Wild Hunt. Zodpovídám za grafický návrh postav.

Jak dlouho pracuješ pro CD Projekt RED?

Já pracuju ve společnosti zatím jenom rok, takže jsem vlastně takový nováček.

The Witcher 3 Wild Hunt Screenshot Gc 2014 05

Kolik her jsi již vytvořil?

No toto je má jedenáctá hra, ale nikdy jsem nepracoval na tak velkém projektu, takže svým způsobem je toto moje premiéra.

Co máš osobně na třetím Witcherovi nejraději?

No, osobně se mi líbí příšery. Je jich to obrovské množství a jsou různorodé. Dále se mi líbí fakt, že když Geralt učiní kritický zásah, tak se tělo příšery přetne přesně v místě úderu mečem. Všude cáká krev a z těla jsou vidět kousky masa. S tím jsme si hodně vyhráli.

The Witcher 3 Wild Hunt Screenshot Gc 2014 02The Witcher 3 Wild Hunt Screenshot Gc 2014 03

Co si myslíš, že bylo nejtěžší na tvorbě této hry?

Určitě to byla integrace prvků do komplexního otevřeného světa a tvorba spousty obsahu, kterým by se dal zaplnit. Ve hře lze potkat stovky unikátních NPC a monster a to je velké množství věcí a ještě více práce. 

Četl jsi knížky Andrzeje Sapkowského?

Pár jsem si jich přečetl a také poslechl díky audioknihám, ale ne bohužel všechny. 

The Witcher 3 Wild Hunt Screenshot Gc 2014 07

Je v týmu vůbec někdo, kdo nečetl knížní předlohu?

Mám tušení, že většina přečetla alespoň zlomek ságy nebo povídek, ale možná se v CD Projekt RED nacházejí i tací, kteří nikdy nečetli dobrodružství Geralta z Rivie. Omlouvám se, ale přesně to skutečně nevím, jsme nyní velká společnost, která má momentálně již na svém kontě 200 pracovníků. 

Jaký máš pocit z toho, že třetím dílem končí příběh Bílého vlka?

Každý dobrý příběh potřebuje začátek, prostředek a konec. Náš závěr této herní série bude vskutku epický a jsem velmi rád, že jsem na tom mohl pracovat.

Byly jste při vývoji ovlivněni jinými tituly?

Jinými hrami? Hmm... Ani bych neřekl, ale samozřejmě jsme byli ovlivněni ostatními médii a také se neustále učíme, a proto se občas díváme na nejnovější hry, jak zacházejí s určitými aspekty a jak se rovíjejí jejich možnosti.

The Witcher 3 Wild Hunt Screenshot Gc 2014 08

Používá The Witcher 3: Wild Hunt technologii od nVidie PhysX?

Ano, určitě. Používáme krom toho i spoustu jiných technologií, které by měli zlepšit vizuální stránku hry. 

Spolupracujete při vývoji s historiky, šermíři nebo podobnými lidmi?

Ve většině případů moc ne, ale naši grafici často chodí do muzea, aby věděli, jak některé věci, které tvoří, ve skutečnosti vypadali a mohli je tak velmi realisticky implementovat do hry. Je to velmi důležité, protože se snažíme, aby byl The Witcher 3: Wild Hunt velmi věrohodný, takže potřebujeme nějaký způsob inspirace, abychom si vše nevycucali z prstu.

The Witcher 3 Wild Hunt Screenshot Gc 2014 01

Mohl bys nám prosím říci něco nového o Cyberpunk 2077?

(usměv) Moc se omlouvám, ale bohužel nemůžu nic prozradit.

Máš nějaké koníčky? Co děláš mimo zdi kanceláře?

Myšleno kromě vývoje her? S kolegy sledujeme hodně filmů a seriálů. Nejvíc se mi na naší firmě líbí, že v ní máme pár zájmových kroužků jako deskové hry a basketbal. Máme tedy malinkatý tým a hrajeme košíkovou každou středu, je to strašně fajn. 

Cd Projekt Red View

Stanovi děkujeme za rozhovor a jeho čas. Kdo by chtěl zjistit více informací o hře The Witcher 3: Wild Hunt, může si přečíst interview z loňského GamesComu se scénáristou hry, se kterým jsme strávili povídáním mnohem déle a zašli více do nitra příběhu, a nebo prohlédnout naše E3 preview. 

The Witcher 3: Wild Hunt je polské RPG, které pohání REDengine třetí generace. Hra je založena na předloze Andrzeje Sapkowského. Proslavila se svým příběhovým kvalitám a realistickým ztvárněním společenských problémů. CD Projekt RED ohlásil, že hra vyjde 24. února 2015 pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. 

 
Za podporu během zpravodajství GamesCom 2014 děkujeme:

Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.

Michal Klacik

V roce 2010 začínal jako redaktor RecenzeHer.eu, od dubna 2012 působil na pozici editora serveru inGamer.cz. Počátkem roku 2014 se redakce i část obsahu inGameru přesunula pod CDR.cz. Tam nyní zastává pozici redaktora pro herní i IT rubriku.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku ROZHOVOR – Stan Just o CD Projekt RED a hře The Witcher 3: Wild Hunt

Pondělí, 1 Září 2014 - 01:16 | Psycho Mantis | díky za skvělý rozhovor :D jinak nejsem vůbec...
Středa, 27 Srpen 2014 - 08:54 | Dave Tramtunberk | V pořádku, nikdo učený z nebe nespadl. Ano máte...
Neděle, 24 Srpen 2014 - 22:20 | Michal Klacik | Dobrý den, v tomto mohla hrát roli má neznalost,...
Neděle, 24 Srpen 2014 - 20:58 | Dave Tramtunberk | Oceňuji že jste se zeptali na ten physx, nicméně...

Zobrazit diskusi