S Windows Phone to vypadá bledě, jeho podíl na trhu nových zařízení stále klesá
Výzkumná společnost Gartner zveřejnila před pár dny statistiku nejprodávanějších mobilních platforem. Jak zřejmě mnozí z vás uhodli, na první místě se v žebříčku drží operační systém Android, v závěsu za ním se umístil systém iOS a na třetí pozici se umístila platforma Windows Phone, které se až tak posilovat (ba alespoň udržet) nedaří.
Podle zveřejněné zprávy se za třetí kvartál letošního roku prodalo celkem 352,84 milionu chytrých telefonů, což představuje určitý nárůst v porovnání s minulým rokem, kdy bylo v tuto dobu evidováno cca 305,3 milionu prodaných zařízení. Nejoblíbenějším operačním systémem pro smartphony se stal Android společnosti Google s 84,7% podílem na trhu, což odpovídá necelým 300 milionům smartphonů. Android si tak v meziročním srovnání vylepšil svou pozici na trhu o více než jedno procento.
3Q 2015 | 3Q 2014 | |||
Operační systém | počet kusů (v tis.) | podíl na trhu v % | počet kusů (v tis.) | podíl na trhu v % |
Android | 298 797 | 84,68 | 254 354 | 83,3 |
iOS | 46 062 | 13,05 | 38 187 | 12,5 |
Windows (Phone) | 5 874 | 1,66 | 9 033 | 3,0 |
BlackBerry | 977 | 0,27 | 2 420 | 0,8 |
Ostatní | 1 134 | 0,32 | 1 310 | 0,4 |
Celkem | 352 844 | 100 | 305 304 | 100 |
Druhá, třetí i čtvrtá pozice zůstává taktéž nezměněna, zajímavá jsou však výsledná čísla. Platforma iOS kalifornské společnosti Apple zůstává na druhém místě, na trhu si meziročně polepšila z 12,5 % na 13,1 %. Třetí příčka patří stejně jako minulý rok platformě Windows Phone, zde ale dochází k zásadní změně. Počet smartphonů s Windows se snížil z původních 3 % na 1,7 %, což znamená skok z devíti milionů na necelých šest milionů prodaných přístrojů. Situace se podle agentury Gartner nezlepší ani po uvedení systému Windows 10 pro mobilní telefony, jelikož zákazníky dle všeho více přitahují konkurenční ekosystémy.
Na čtvrtém řádku statistiky najdeme BlackBerry s 0,3 %, která si taktéž pohoršila, a to o půl procenta. Ostatní systémy pak tvoří zbývajících 0,3 %.
Co se týká pro zajímavost prodejnosti značek, zde má výsadní postavení korejský Samsung s 23,7 %, na druhé příčce je Apple s 13,1 % a na třetím Huawei se 7 %, který si tak meziročně o jedno místo polepšil.