Tesla svolává 1,8 milionu vozů kvůli riziku otevření kapoty za jízdy
Podle zprávy National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) se problém týká modelů Model 3 (vyrobených mezi zářím 2020 a červnem 2024), Model S (vyrobených mezi lednem 2021 a červencem 2024), Model X (vyrobených mezi srpnem 2021 a červencem 2024) a Model Y (vyrobených mezi lednem 2020 a červencem 2024).
První známky problému
Problém byl poprvé zaznamenán v březnu tohoto roku, kdy čínští zákazníci hlásili nechtěné otevření kapoty. Do dubna Tesla zjistila, že problém je způsoben deformací západkového spínače kapoty, což zabraňuje upozornění zákazníka na stav otevřené kapoty. Následné vyšetřování odhalilo podobné případy v Severní Americe a Evropě, i když s nižší frekvencí než v Číně.
Zdroj: Shutterstock
Inženýrské studie a opatření
V červnu byly provedeny inženýrské studie v Evropě a Severní Americe, které potvrdily závažnost problému. V polovině července se Tesla rozhodla pro svolání vozů a informovala NHTSA. Automobilka uvedla, že bylo zaznamenáno alespoň tři záruční nároky nebo terénní zprávy o tomto problému v USA, ale žádné nehody nebo zranění.
Řešení pomocí softwarové opravy
Jako u mnoha předchozích bezpečnostních problémů Tesla, i tento lze řešit pomocí softwarové aktualizace přes bezdrátovou síť. Nový software je schopen detekovat, zda je kapota otevřená, a pokud ano, zobrazí řidiči varování, aby zastavil vozidlo a zajistil kapotu. Tesla i nadále zůstává v popředí technologického pokroku a bezpečnosti, přičemž pravidelně monitoruje a řeší potenciální problémy, aby zajistila maximální bezpečnost svých vozidel.