Ve dvou se to lépe štrikuje: Vyšel Unravel 2, přináší kooperaci. Známe HW nároky
Letošní E3 2018 zahájila jako první společnost Eletronic Arts, mnohými nenáviděný herní konglomerát stojící za těmi největšími finančními dojnicemi zábavního průmyslu, ale také stojící za programem zvaným EA Originals, který podporuje nezávislé vývojáře a jejich nezkaženou touhu po osobitých hrách, ze kterých se ještě nevypařila inovace. Před dvěma lety se ukázkovým příkladem programu stal Unravel, který si i v naší recenzi odnesl vysoké hodnocení.
V Unravel se hráči vžili do role malého červeného klubíčka Yarnyho, jehož těla z bavlny se rozmotávala s každým krokem hráče. Smrt rozmotáním se tak skrývala za každým krokem a nešikovně řešenou hádankou, které hra kladla před hráče jednu za druhou. Ačkoliv tedy na první pohled šlo o milou skákačku, zjevně určenou pro mladší publikum, jednotlivé hádanky už vyžadovaly bystřejší mozek.
Nově oznámený Unravel Two (nepřepsali jsme se, číslovka je psána slovy) se původní koncept rozhodl rovnou zdvojnásobit. Yarny se svým hráčem tentokrát nebudou na vše sami. Na pomoc jim přispěchá druhé klubko, se kterým budou táhnout za jeden provaz. A to doslova. Obě klubka totiž spojí konce svých bavln k sobě, čímž si vzájemně svěří své životy – po vzoru původní mechaniky.
Hlavní novinkou druhého dílu tedy bude přidání možnosti lokálního multiplayeru, kde oba z přísedících hráčů se mohou chopit svého klubka a projít herním labyrintem plného hádanek společně. Pokud například hledáte správnou hru, kterou byste mohli hrát se svým dítětem (a nešlo by o naprostou hloupost nebo krvežíznivý masakr), bude Unravel Two perfektní volbou.
Z ukázek je patrné, že se změnilo celkové tempo hry. První byl tažen pozvolna, s klubkem bylo potřeba se procházet pomalu a neřešit hádanky zbrkle. Druhý díl nabírá už svižnější tempo, ve kterém odpadává starost s nití zanechávanou za každým krokem. S tím souvisí určitý odstup od náročnosti, která se však projeví více v reflexech a rychlém uvažování. Spojení dvou klubek s sebou přináší zase jiné výzvy a hádanky.
Každé klubko si hráči mohou personalizovat, například měnit barvu nebo vizuální prvky. První díl nešťastne zvolil paletu červené a hnědé bervy, se kterými měli problém lidé trpící barvoslepostí a horší citlivostí k barevným odstínům. Druhý díl si už může každý přizpůsobit individuálně dle svých potřeb.
Unravel Two se rozhodně zařadilo mezi ta největší překvapení, která Electronic Arts na své konferenci odhalila. Obvykle se totiž tituly po svém ohlášení v rámci E3 veletrhu schovají za brány vývojářských studií ještě na několik měsíců či let, kde se nadále kutí až do svého vydání. Unravel Two tento cyklus narušilo, a po svém ohlášení byl vydán s okamžitou platností – zahrát si jej už můžete na PC (Origin), Playstation 4 nebo Xbox One. Díky okamžitému vydání známé už i hardwarové nároky.
Minimální požadavky
- Operační systém: Windows 7 64-bit, 8.1 64-bit nebo Windows 10 64-bit
- CPU: Intel i3 2120 @ 3.3GHz nebo AMD FX 4350 @ 4.2 GHz
- GPU: ATI Radeon R7 250X nebo Nvidia GTX 650Ti s podporou DirectX 11
- Paměť RAM: 4GB
- Volné místo na HDD: 8GB
Doporučené požadavky
- Operační systém: Windows 7 64-bit, 8.1 64-bit nebo Windows 10 64-bit
- CPU: Intel i5 2300 @ 2.8GHz nebo AMD FX 6100 @ 3.3 GHz
- GPU: ATI Radeon R9 270 nebo Nvidia GTX 670 s podporou DirectX 11
- Paměť RAM: 6GB
- Volné místo na HDD: 8GB
Diskuse ke článku Ve dvou se to lépe štrikuje: Vyšel Unravel 2, přináší kooperaci. Známe HW nároky