Assassin's Creed: Unity nařčeno ze sexismu kvůli absenci žen v co-opu [E3 2014]
V čase uveřejnění tohoto článku podepsalo petici už 3400 lidí. Ti sdílejí názor, že by Ubisoft měl zpřístupnit možnost hrát ve čtyřčlenném kooperativním režimu také za ženu. Ubisoft se brání, že přeměna byť jen jediného protagonisty v ženu by zdvojnásobila dosavadní práce, což si zastánci petice vykládají jako špatnou výmluvu a neochotu Ubisoftu vyjít vstříc fanouškům.
Titul jde do prodeje za necelý půl rok, a takováto razantní změna by pochopitelně sebou přinesla kompletní předělání animací, kostýmů a samozřejmě scénáře, který jistě v současné formě počítá právě s čtyřmužným týmem. Jaký názor máte na situaci vy? Myslíte, že by se měl Ubisoft podřídit petici nebo vám přijde celá aféra naprosto směšná?
Původní zpráva (11. června, 23:25)
V impozantním traileru na Assassin’s Creed: Unity je dobyta Bastila
Za dobrovodu hudby od Lorde (Ubisoft měl vždy talent na výběr písniček) se v traileru na nový Assassin’s Creed podíváme na klíčovou událost Velké francouzské revoluce, dobytí Bastily.
V Ubisoftu se zjevně svítá na nejlepší časy pro jejich nejznámější sérii, alespoň zatím soudě dle odhalených záběrů ze hry a nového úžasného traileru, který jen potrvzuje, jak je historická doba Velké francouzské revoluce jako šitá na míru pro zdejší zasazení.
Samozřejmě jsou zde přítomni všichni čtyři hlavní protagonisté, v čele s Arnem, jejichž kooperace jsou v novém díle největším tahákem a novinkou. Pevně doufáme, že si Ubisoft dal práci s charakterem každého z nich. Příběh by mohl být o to zajímavější, když by klíčovou roli v historii nehrál jen jeden, ale hned čtyři hrdinové.
Mimochodem, Paříž bude ve hře vyobrazena v neuvěřitelném měřítku 1:1. Zatímco všechny dosavadní města byla zmenšena alespoň na třetinu své skutečné podoby, Paříž v době Velké francouzské revoluce zde bude zachycena přesně v takové formě, v jaké se nacházela v 18. století.
Původní zpráva (11. června, 22:06)
Herní mechaniky Assassin’s Creed: Unity se vracejí ke kořenům
Poslední dva díly byly především kritizovány za svojí přílišnou jednoduchost a odvrat od stealth akci k akční rubačce bez špetky výzvy. Kreativní ředitel hry promluvil a ujistil nás o několika věcech.
V minulých zprávách jsme si mohli všimnout změn, které posouvají nové Unity na zcela jinou kolej od posledních několika dílů. Kreativní ředitel potvrdil, že s přesunem na novou generaci se rozhodli o přerod série, od vlastnosti enginu po herní mechaniky.
Nový krycí systém má povzbudit hráče k více stealth přístupu a odradit je od vbíhání mezi kvanta nepřátel. S tím souvisí i takzvaný systém adaptivních misí. Dosud jste mohli například dostat úkol, který po vás vyžadoval následovat určitou osobu bez odhalení, abyste se dozvěděli cílovou destinaci. Nyní se pouze dozvíte, že se máte někam dostat, a způsobů zjištění konkrétní lokace bude záviset jen na nás.
Původní zpráva (10. června, 10:12)
Assassin's Creed: Unity v celistvém osmiminutovém gameplay videu
Nejprve jsme byli svědky revoluční novinky v sérii, kooperaci, už na konferenci Microsoftu. Hru pro jednoho hráče si však nechal Ubisoft na dobu, kdy bude pódium jeho. A předvedl nám právě ty novinky, v které jsme doufali.
Po krátkém úvodu, který nám blíže představil hru samotnou, jejího hrdinu Arnauda a důležitost Velké francouzské revoluce v kontextu světovém, se hlavní designér Dominic Butler chopil ovladače a přenesl nás do hry.
Při konferenci Microsoftu v demu chybělo dost parkouru, který by nás přesvědčil o množství inovací v pohybu. To tentokrát Ubisoft napravil a už je nad slunce jasné, že freerunning doznal značných změn, nejen co se motion capture týče. Pohyb je krásně plynulý a konečně můžeme ladnými skoky jít gravitaci naproti stylově.
V této ukázce došla také řada na soubojový systém, který se jeví tak, že konečně alespoň částečně napravil dosavadní směšnou obtížnost. O přidání cover systému jsme psali už v předchozí zprávě, mezi novými koridory je tentokrát patrná spolupráce napříč vývojářskými studii Ubisoftu, jelikož podobé přechody mezi jednotlivými objekty připomínají krytí z Watch Dogs.
Hlavní protagonista před začátkem předvedl krátký monolog a chvíli debatoval s NPC, čímž předvedl alespoň náznak svého charakteru. Jak se vám zatím postava zamlouvá? Myslíte, že půjde o posun k lepšímu či horšímu od Edwarda Kenwaye z Assassin's Creed IV: Black Flag?
Původní zpráva (9. června, 20:03)
Kooperativní mód v Assassin's Creed: Unity potvrzen ukázkou ze hry [E3 2014]
Co se několik týdnů šuškalo bez jediného oficiálního prohlášení, bylo dnes potvrzeno na konferenci Microsoftu, kde byl také představen první gameplay ze hry, a to rovnou ve zmiňovaném kooperativním režimu.
Jelikož už jsme se dočkali traileru k novému Assassin's Creed, ze kterého jsme se dozvěděli z hlediska ducha série to nejdůležitějí - zasazení - každého fanouška v současnosti zajímala hlavně složka gameplaye. A té jsme se také dočkali.
Ke vší parádě připlesaly na pódium k představení dema rovnou čtyři osoby, poté, co přednášející Vincent Ponbriand řekl kouzelná slovíčka: 4-player kooperativní mód. Hráči se chopili ovladačů a diváci byli svědky gameplay premiéry.
V kůži protagonisty Arnaulda Doriana si budete moci sestavit své vlastní bratrstvo pro své přátele, které bylo dosud ovládáno umělou inteligencí. V této chvíli nemůžeme nicméně soudit, jaký vliv bude mít tento režim pro příběhovou kampaň. Můžeme pouze odhadovat, že by tento režim mohl fungovat podobně, jako v duchu Dead Island - vaši parťáci budou součásti příběhu, i pokud budete hrát sami. Bližší detaily se snad dozvíme při konferenci samotného Ubisoftu.
Pokud jste četli naší recenzi Watch Dogs, mohli jste si povšimnout narážky na absenci krčení v sérii Assassin's Creed. Tento nesmysl vývojáři v novém díle také napravili a v představovaném demu nám dali několikrát najevo, že kradmí zabijáci konečně nestojí jak sloupy, ale dovedou se také krčit. Parkour se dočkal také několika úprav, zejména z hlediska motion capture, bohužel jsme ale v krátkém demu nestihli postřehnout, co je pravdy na tvrzení, že v novém díle bude freerunning cílen nejen na pohyb vzhůru, ale také zaměřen na efektivní sbíhání z výšin.
Ukázka končila cutscénou, která dala jasně najevo, že tato hra se nebojí ukázat pravou tvář brutality. Hlavy nabodané na kopí si pomrkávaly přímo do kamery a krev tekla proudem. Máme se na co těšit. Škoda jen, že stále nevíme kdy.
Původní zpráva (3. června, 17:03)
DLC k Assassin's Creed: Unity prozkoumá základy moderní chemie [E3 2014]
Aniž bychom momentálně znali bližší detaily o hře samotné, už se na nás z obchodů GameStopu usmívá první příběhové DLC. Obsah a uniklá fotografie ze stánku nám přibližuje úsek historické doby. Na co se tedy můžeme těšit?
Obrázek zachytila fanouškovská stránka CriptAssassini v obchodech GameStop a zveřejnila jej na svém Twitteru. Z vyfoceného plakátu lze vyčíst, že se jedná o předobjednávkové DLC s názvem Chemická revoluce a poprvé na něm vidíme tvář, ačkoliv ve velmi mizerné kvalitě, hlavního protagonisty.
Jméno druhé postavy na obrázku, okolo které se velmi pravděpodobně bude točit příběh celého balíčku, se odhaduje na Antoine Lavoisiera, kterého historie nazývá otcem moderní chemie. Jeho život protnul události Francouzské revoluce, do které je nový díl série zasazen.
O svůj titul se zasloužil zejména objevem významné role kyslíku při hoření, vyvrácením flogistonové teorie, podílem na vybudování metrického systému, soupisem prvního rozsáhlého seznamu prvků, zreformováním chemické nomenklatury a mnohým dalším. Jakýkoliv z těchto faktů by se mohl projevit v příběhu samotného DLC, ačkoliv kontext není dosud známý.
O sérii Assassin’s Creed rozhodně neslyšíme naposledy, Ubisoft nám podá bližší informace o novém dílu (dílech?) při své konferenci. V návaznosti na to budeme tento článek průběžně aktualizovat o nové informace. Nenechte si tedy nic ujít a pravidelně nás sledujte. Doporučujeme si také osvěžit paměť zhlédnutím březnového traileru.
Zpravodajství E3 2014 běží pod záštitou společnosti Intel Corporation |
---|
Děkujeme za zápůjčku výkonných Ultrabooků s procesory Intel Core.
Asus Taichi, Lenovo Yoga 13, Dell XPS 12