YouTube mění smluvní podmínky. Do konce roku zavede měsíční předplatné
YouTube se s novým systémem předplatného snaží patrně o protiútok vůči uživatelům AdBlocku. Zejména tedy na tu část z nich, která by své oblíbené kanály ráda podpořila, ale jejichž zášť vůči reklamám je přesto větší.
Měsíční předplatné by se podle zdrojů magazínu The Verge mělo pohybovat okolo 10 dolarů za měsíc. Naštěstí se nejedná o povinný model, který by musel dodržovat každý divák, aby mohl sledovat zdejší videa. Jde pouze bonusovou možnost pro ty, kteří se potácí mezi jedním extrémem (zdlouhavé reklamy) a druhým (AdBlock), ačkoliv by chtěli kráčet střední cestou.
Předplatné odstraní reklamy na všech využívaných zařízeních. Na mobilních telefonech si navíc budete moci videa stáhnout k sobě, abyste se na ně mohli podívat později offline.
Neplatící uživatelé ale přesto mohou být, v porovnání se současnou situací, o něco ochuzeni. Tvůrci získají s novým finančním modelem možnost svá videa zablokovat pro všechny, kteří nevyužívají měsíčního předplatného. Zde už záleží jen na konkrétních tvůrcích, jak hojně budou tuto funkci využívat. Pokud budou příjmy z předplatitelů dostatečně převyšovat obyčejné návštěvníky, pak je takový scénář vcelku reálný.
Kanály, které s tímto novým finančním modelem nesouhlasí, budou nuceny svá videa znepřístupnit – nastavení jejich videí bude přenastaveno na soukromé. Na rozhodnutí mají tvůrci čas do 15. června.
Zdejší kanály si dosud vydělávají skrze partnerství s YouTubem prostřednictvím reklamy. Tento nový systém by jim neměl nijak uškodit. Ačkoliv si bude služba účtovat 45 % podílu ze zisku, zbylých 55 % bude rozdělovat rovnoměrně mezi své partnery - na základě času, který diváci (pravděpodobně předplatitelé) u jejich videí strávili.
Zda tímto koncoví tvůrci získají více či méně peněz, je otázkou. YouTube se nicméně obhajuje tím, že příjmy jejich partnerů jsou nejvyšší prioritou.
Model předplatného by měl být spuštěn do konce tohoto roku, přesné datum nebylo však stanoveno.