VR helma pro PlayStation 4 dorazí příští rok. Co od ní očekávat?
Shuhei Yoshida (prezident Sony Worldwide Studios) odhalil na letošní konferenci herních vývojářů "téměř finální" HW specifikace VR headsetu Morpheus. Hlavní inovace se dotkly především displeje. Aktualizovaný headset se může pochlubit 5,7" OLED displejem s obnovovací frekvencí 120 Hz. Rozlišení displeje je přitom pouze 1920x1080, tedy v řeči virtuální reality 960x1080 pro každé oko. Není se ale čemu divit, protože HW PS4, na který Morpheus cílí, bude mít někdy potíže protlačit dostatečný počet snímků i pro toto rozlišení.
Sony přitom slibuje velmi nízké latence (u VR ovlivňují naše subjektivní pocity, kdy každé zaznamenané vysoké zpoždění může způsobit bolest hlavy, nevolnost nebo celkovou dezorientaci), které by se měly pohybovat pod 18 ms. Zorný úhel VR helmy by měl být 100 stupňů a poziční tracking s 9 LED se pak postará, že headset bude sledovat pohyb hlavy v plném rozsahu 360 stupňů. Dále je VR helma vybavena akcelerometrem, gyroskopem, rozhraním USB + HDMI a konektorem pro sluchátka. Pro interakci s virtuálními objekty pak hráč využije PS Move nebo DualShock 4.
Hry určené pro VR headset Morpheus by měly být oznámeny za několik měsíců na letošní herní výstavě E3. Sony má pak v plánu začít VR helmu prodávat někdy v první polovině příštího roku. Cena zatím nebyla zveřejněna.
Diskuse ke článku VR helma pro PlayStation 4 dorazí příští rok. Co od ní očekávat?