Amazon zakazuje prodej známým čínským firmám
Pokud jste někdy na Amazonu kupovali powerbanky, lahve na vodu, elektroniku či jiné zboží, je pravděpodobné, že vaši dodavatelé pocházeli z Číny. Analytici odhadují, že podíl čínských obchodníků v lednu představoval 75 % nových prodejců Amazonu, což je nárůst o 47 % oproti loňskému roku.
Vize rychlého zbohatnutí se však vypařila, když v posledních několika dnech z Amazonu zmizelo hned několik špičkových čínských prodejců. Podle Juozase Kaziukenase, zakladatele Marketplace Pulse, bylo tímto zákrokem zasaženo nejméně jedenáct účtů pocházejících z Číny. S pozastavováním se začalo už na konci dubna a o více než deset dní později jsou jejich prodeje stále bez pohybu. Amazon se dle všeho zaměřuje především na ty největší značky, jako je například Mpow, Aukey, VicTsing, Tacklife, Austor, Seneo, Homasy, Homitt, LITOM, TopElek, OMORC, TRODEEM, Atmoko, HOMTECH, OKMEE a další.
Proč? Aby firmy na Amazonu zůstaly relevantní a vyhnuly se špatným recenzím, některé z nich nabízejí peníze reálným kupujícím za zanechání pozitivní recenze, nebo vytváří falešné účty k odesílání nepravých objednávek, aby poté prostřednictvím nich mohly kladnou recenzi napsat samy.
Řada účtů navíc patří stejným mateřským společnostem, protože je zcela běžné, že velcí prodejci, kteří mají roční tržby přes milion dolarů, pod sebou na Amazonu provozují více značek, aby svůj prodej optimalizovali.
Amazon stav pozastavených účtů nijak nekomentoval, nicméně ve svém prohlášení pro TechCrunch uvedl, že má „dlouhodobé zásady ochrany integrity obchodu, včetně autenticity produktů, originálních recenzí a produktů splňujících očekávání zákazníků“.
„Provádíme rychlá opatření proti těm, kteří je porušují, včetně pozastavení či kompletnímu odebrání prodejních oprávnění,“ dodal mluvčí Amazonu.