CDR.cz - Vybráno z IT

Android Privacy Sandbox od Googlu má pomoci ochránit soukromí uživatelů

Společnost Google představila Android Privacy Sandbox - víceletý projekt, který má koncovým uživatelům nabídnout více soukromých reklamních řešení.
Reklamy jsou všude - v ulicích, v televizních pořadech a filmech, na internetu a zkrátka všude kolem nás. Google si uvědomuje, jak lhostejní mohou nekteří lidé být, pokud jde o soukromí, a nyní vyvíjí určité úsilí, aby pomohl zvýšit soukromí alespoň na internetu. 
 
Android Privacy Sandbox staví na podobném konceptu, který společnost představila ve formě „Topics“ jako náhradu za sledování souborů cookies třetích stran. Jak uvedl Google, cílem je ve výchozím nastavení zachovat soukromí uživatelů a zároveň stále podporovat mobilní ekosystém.
 
Klíčovými vlastnostmi, které definují Android Privacy Sandbox, jsou závazek zobrazovat pouze relevantní obsah a reklamy, měřit digitální reklamy a omezit skryté sledování. Společnost hodlá pro relativní obsah využívat Topics a FLEDGE (First Locally-Executed Decision over Groups Experiment). FLEDGE zobrazuje reklamy na základě „vlastního publika“ definovaného vývojáři aplikací a předchozích interakcí v rámci jejich aplikace, přičemž všechny informace jsou uloženy pouze lokálně. 

zdroj

Google uvádí, že ID reklamy budou stále existovat po dobu nejméně dalších dvou let a vývojáři budou dostatečně dopředu upozorněni, než budou úplně zrušeny. 
 
Co se týče plánů tohoto projektu, tak víme, že první čtvrtletí roku 2022 bude zahrnovat počáteční návrhy designu, sbírání zpětné vazby a iterace. Náhledy pro vývojáře přijdou později v průběhu roku a beta verze bude dostupná koncem tohoto roku. V roce 2023 nás poté čeká zahájení škálovaného testování. Další informace si pak můžete přečíst na oficiálním webu Android Privacy Sandbox.

Diskuse ke článku Android Privacy Sandbox od Googlu má pomoci ochránit soukromí uživatelů

Žádné komentáře.