Audi chystá vozy s nadschopností a Ford samořídící auta
Nový komunikační systém Traffic Light Information umožní vozidlům Audi komunikovat se semafory. Systém bude ve vozidle fungovat tak, že se v reálném čase napojí přes LTE na semafor a na palubní desce, případně na head-up displeji, se bude řidiči ukazovat čas zbývající do změny světelného signálu z červené na zelenou. Odpočet času z displeje zmizí až tři sekundy před přepnutím světel. Zobrazení adekvátního semaforu se budou určovat GPS souřadnice automobilu pomocí služby Audi Connect Prime.
Komunikační technologie označovaná jako V2I (vehicle-to-infrastructure) se objeví na silnicích už v příštím roce u modelů Audi Q7, Audi A4 a A4 Allroad. Systém bude kompatibilní také s dalšími vozy Audi, které disponují mobilním internetovým připojením LTE a jsou vyrobeny po 1. červnu 2016. Pilotní provoz bude spuštěn ve třech městech Spojených států amerických - Washington D.C., Las Vegas a Palo Alto.
Ford začne do 5 let vyrábět samořídící vozidla
A na konec rychlá zprávička ze soudku jiné automobilky. Americký Ford oznámil, že do roku 2021 spustí masivní produkci plně autonomních vozidel, která nemají ani volanty, ani pedály. První vozidla bez řidiče by mohla najít využití u provozovatelů přepravních služeb nebo alternativních taxislužeb.
Automobilka Ford se věnuje vývoji autonomních vozů přes deset let a v současné době do tohoto segmentu investuje ještě více peněz, aby mohla vyprodukovat větší počet prototypů. Aktuální počet třiceti testovacích vozidel chce v příštím roce ztrojnásobit.