Chuť piva z dánského pivovaru Carlsberg je vyvíjena umělou inteligencí
Carlsberg je dánský pivovarský gigant, který je vždy otevřen novým chutím a technologiím. Byl založen v roce 1847 v Kodani, kde sídlí dodnes. Nyní se dokonce obrátil na univerzitu v Aarhasu, Technickou univerzitu v Dánsku a technologické společnosti, včetně Microsoftu, aby mu pomohli zapracovat do výzkumu a vývoje piva i umělou inteligenci. Tím by se celý proces vývoje mohl zkrátit až o třetinu.
Až do současnosti probíhal vývoj tak, že Joch Förster, ředitel a profesor procesu kvašení, byl odkázán na své chuťové buňky, když musel ochutnávat stovky druhů piva. Nyní senzory dokáží zaznamenat jednotlivé chutě a umělá inteligence predikuje budoucí potencionální chuť výrobku.
Celý projekt „pivní identifikace“ je rozplánovaný na dlouhé tři roky. V současné době nemají za sebou ani třetinu. Tato doba je tak dlouhá, protože se musí celý systém naučit metodou strojového učení různé algoritmy, chutě a aromata ovlivňující chuť výsledného produktu.
Společnost Carlsberg však nezáleží jen na vývoji té nejlepší chuti. Ví totiž, že pivo je ovlivněno mimo jiné i kvalitou nebo dobou skladování. Proto již ve 30 hospůdkách využívá tzv. IoT neboli „síť zařízení.“ Tato síť by měla hlídat úroveň zásob, teplotu, vlhkost a další parametry, důležité při skladování piva. Zkrátka tento pivovar chce udělat vše proto, aby jeho