DOJMY Z HRANÍ – V kooperaci Dying Light jsme rozsekali vývojáře [GC 2014]
Ve stánku Warner Bros. a Techlandu se krom her jako Middle-Earth: Shadow of Mordor, Mortal Kombat X a Batman: Arkham Knight nacházela i místnost s nadějnou akcí Dying Light. Hratelné demo komentoval dvěma hráčům jeden z vývojářů, který představoval jednotlivé mechaniky titulu vyvinutého jeho týmem.
Ihned na začátku bylo sděleno, že se jedná o exkluzivní kooperační demoverzi. Začátek lokace se odehrával v budově, tedy ve striktně lineárním prostoru. Po pár splněných úkolech se však dalo podívat i ven do otevřeného a obrovského světa, o němž tvůrce prozradil, že se skládá ze dvou rozlehlých oblastí a desítek menších, takže je opravdu na co se těšit.
Nechyběli zde všudypřítomné zombie, které bylo potřeba neustále likvidovat. Soubojový systém se dá považovat za dost lehký a intuitivní, v základu připomíná Dead Island, ale musí se při něm o něco více taktizovat, protože status výdrže ubývá každým útokem rychleji. Obstoupí-li hráče příliš mnoho ohyzdností, vyplatí se pomocí kopu je odrážet či doražet svíjející se pytle smrduté podobizny člověka.
Kooperace i s trochou přidané hodnoty
Nezapomnělo se ani na zavedení inteligentního systému poškození. Při dobrém zásahu si lze všimout, jaká část těla nepříteli popraskala. Pokud nemrtvý přijde o nohu, zákonitě se poplazí; pokud mu hráč pošramotí ruku, už s ní nikoho nezasáhne.
Krom toho, že se dva hráči museli dostat na určité místo, plnili i výzvy. Jednou se jednalo o to, kdo zabije více nemrtvých, a podruhé zase, kdo se dostane dříve na konec mise. Vítěz získal bonus ke zkušenostním bodům, které lze využít k nákupu schopností. Herní designéři připravili opět chytrý mix akce a RPG prvků, mezi něž patří právě zlepšování charakteru.
Ke slovu se ihned dostal i free running, který se dá svou jednoduchostí ovládání přirovnat například k Assassin's Creed. Stačí si pouze vybrat římsu, na kterou skočit nebo vyšplhat, držet jedno tlačítko a algoritmy dráhu již samy vyřeší. Celý svět je navíc tak dobře navržený, že k jednomu cíli vede vždy mnoho různých cest, a tak záleží pouze na tom, jakou se hráč rozhodne vydat.
Jakmile se setmí, jde veškerá legrace stranou
Titul disponuje dynamickou změnou denní doby. Pod reflektorem měsíčního svitu se z Dying Light stává naprosto jiná hra. Od rubačky a explorativní akce se hratelnost otočí o 180° k čirému survival hororu. Chodící hniloby se stávají aktivnější, agresivnější a všímavější. V tomto případě postrádá cenu se ohánět kladivem a spíš nabude na významu vzít nohy na ramena a úhánět s větrem o závod do nejbližšího úkrytu.
V tento moment si tvůrci připravili další překvapení. Jeden pracovník z Techlandu se připojil do hry jako takzvaný Lovec, hbité a nebezpečné monstrum, které mělo jediný úkol - zabít hráče - a ti měli naopak za cíl zničit jeho líhně. Díky neproniknutelné tmě, všudypřítomným zombie a věčně vřeštíciho Lovce tuhne krev v žilách. Potvoru lze krom normálních zbraní zranit i ultrafialovým světlem, což dává souboji úplně jinou dynamiku.
Nelze opomenout grafickou stránku hry, která vypadá fenomenálně. Nová generace konzolí umožňuje kouzlit se světlem, lepšími texturami a detailnějšími modely. Zároveň šly vypozorovat plynulejší animace a více zakomponovanou fyziku. Nejedná se sice o přeborníka v této kategorii, ale vyšší výkon a objemnější paměť PS4 a Xbox One je zde skutečně poznat. Titul pro novou generaci poběží ve FullHD při 60 snímcích za sekundu.
Nový počin od polského Techladnu vypadá přinejmenším zajímavě. Neduhy původní tvorby se potlačily a celý koncept zombie akce se obohatil o mnoho působivých prvků. Kooperace navíc fungovala skvěle a nejedná se o pouhé přidání hráče do mise, ale o těsné svázání s herními mechanikami. Těšíme se, jak bude vypadat výsledný produkt. Dying Light vyjde během začátku příštího roku na PC a starou i novou generaci konzolí.
Za podporu během zpravodajství GamesCom 2014 děkujeme: |
---|
Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.
Diskuse ke článku DOJMY Z HRANÍ – V kooperaci Dying Light jsme rozsekali vývojáře [GC 2014]