EA požaduje od YouTuberů a dalších, aby svá videa označili za sponzorovaná
Federální komise pro obchod v současné době přezkoumává způsoby prezentování produktů influencery a dalšími autory. Vloni se do podobného sporu dostala společnost Warner Bros., která vyžadovala od YouTuberů (mezi které patřil například PewDiePie) točit pozitivní obsah promující hru. Přitom navíc požadovala označení sponzorství nanejvýš v popisku videa; nikoliv ve videu samotném, kde by si oznámení všimlo více lidí. Onehdá se jednalo o šedou zónu, kterou federální komise přezkoumala.
Vyjádření PewDiePie k loňské kauze, ve které byl zaplacen Warner Bros. k pozitivním dojmům z hraní (ČESKÉ TITULKY)
Společnost Electronic Arts nově na své německé verzi oficiálního blogu oznámila aktualizované podmínky, pod nimiž vyzývá všechny influencery k explicitnějšímu sdílení fanouškům, zda se jedná o sponzorované video či nikoliv. Ačkoliv se jedná o blogpost na německých stránkách společnosti, americké EA změny potvrdilo celosvětově.
„Marketing v čele s influencery se stal v posledních letech nedílnou součástí kampaní, a to zejména v oblasti hraní, tedy i pro Electronic Arts. Patří k nim letsplaye; živé přenosy na Twitch.TV nebo obsah na Instagramu. Zde platí stejná pravidla jako pro obvyklou reklamu: hráči i diváci musí být schopni rozpoznat, zda se jedná o nezávislý či redakční obsah; popřípadě Product Placement nebo čirou propagaci,“ vysvětluje na svém blogu Electronic Arts.
Spolupráce mezi influencerem a Electronic Arts bude nově rozdělena do dvou kategorií, které budou v obsahu označeny formou hashtagů:
- #supportedbyEA bude označovat veškerý obsah, který vznikl za spolupráce s Electronic Arts, ovšem bez jakéhokoliv zásahu společnosti nad kvalitou či obsahem sdělení. Tímto způsobem může být označen i materiál, který vznikl i jen v rámci pouhého pozvání na akci, proplacení cesty či zapůjčení hry.
- #advertisement bude označovat veškerý obsah, nad kterým měla společnost Electronic Arts dohled a slovo v jakékoliv míře, čili mohla ovlivnit jeho vyznění či jej přímo vytvořit.
K oběma hashtagům přibyly také vodoznaky, které by měli influenceři vkládat do svých videí, viz výše.
Nové podmínky vznikly pod heslem „Players First“, neboli „Hráči první“. Společnost Electronic Arts se tak snaží naznačit, že jim záleží na tom, aby ji hráči brali vážně a důvěryhodně.
Ať už se jedná o preventivní krok před zásahem federální komise či samovolný krok vstříc fanouškům, není pochopitelně známo. Rozhodně se však jedná o krok vpřed v rámci stále čerstvého způsobu propagace, kterým se influenceři nepochybně stali.