Facebook nabídne e-shop zdarma pro malé obchodníky
Zdroj: Pixabay
Společnost Facebook již poměrně dlouho nabízí službu Marketplace, která funguje spíše na bázi bazaru. Nově se však sociální síť rozhodla rozšířit své portfolio zavedením služby Facebook Shops a Instagram Shops. Jedná se o služby, které by měly umožnit prodejcům zřídit si a provozovat plnohodnotný e-shop přímo na Facebooku či Instagramu.
V praxi půjde o klasický e-shop, kde zákazníci projdou nabídku obchodu, vloží zboží do košíku a následně za něj zaplatí. Platba pak může proběhnout přímo přes Facebook nebo přesměrováním na jiné webové stránky. Platba přímo přes Facebook však vyžaduje nástroj Facebook Pay, který je dostupný jen uživatelům ve Spojených státech amerických.
Zdroj: TechCrunch
Majitelé e-shopů pak budou mít možnost přidávat své zboží kus po kusu manuálně, či své portfolio jednoduše importovat přes souhrnný XML soubor, který se dá na stránkách jejich e-shopu vygenerovat. Facebook dále slíbil, že soukromá data jednotlivých klientů a obchodníků nebude bez jejich výslovného svolení dále sdílet.
Nyní je služba Facebook Shops v testovací fázi pouze s několika málo obchodními partnery, jako jsou Shopify, WooCommerce či BigCommerce. Široké veřejnosti bude nabídnuta v řádech měsíců. Obdobná situace je i v případě Instagram Shops, kdy v létě bude v USA spuštěn, ale zbytku světa bude Instagram Shops nabídnut zřejmě až v průběhu podzimu. Navíc se mají případní zájemci těšit i na mnoho dalších vylepšení a nástrojů v podobě nakupování přímo z chatu, zobrazení odkazu na produkt přímo z live videochatu a další.