Facebook vypálí cejch dceřinným aplikacím: Přejmenuje Instagram a WhatsApp
Letos je tomu již sedm let, co největší sociální síť na světě, Facebook, zakoupila za miliardu dolarů Instagram. Zanedlouho poté ještě přikoupil za dvacet dva miliard dolarů službu WhatsApp. Lidem tehdy motivace firmy unikala. Dnes však totot silné trio zastává dominantní monopol na trhu se sociálními sítěmi a komunikačními službami obecně. Většina lidí však ani neví, že Instagram a WhatsApp běží právě pod záštitou Facebooku, a tyto aplikace se s Facebookem ani nijak viditelně nespojují.
Server The Information pak přišel s novinkou, ve které popisuje, že Mark Zuckerberg chce jméno Facebooku a jeho postavení zdůraznit. První z řady změn má být hned jméno. V plánu je změnit Instagram na „Instagram from Facebook“ a z WhatsApp na „WhatsApp from Facebook“.
Hlavní cíl je zase čistě ekonomický. Facebook doufá v lepší zacílení na inezerenty, kteří by si měli snadněji představit toto trio jako jednu velkou společnost. Tento záměr je podpořen i možností propagovat v rámci facebookových stránek i příspěvky na Instagramu nebo do zpráv na WhatsAppu.
Zaměstnanci Facebooku i určitá část veřejnosti na toto užší propojení reagují s údivem a nepochopením. Vycházejí z toho, že všechny tři značky jsou dostatečně silné samy o sobě. Facebook však za tímto krokem vidí další přísun kapitálu z reklamní činnosti.