CDR.cz - Vybráno z IT

Google bude muset omezit své reklamní impérium, nařídila EU

Zdroj: Shutterstock

Poskytování reklamy a angažovanost společnosti Google v reklamním průmyslu hraničí podle Evropské Komise s porušováním antimonopolního zákona. Dle jejího názoru by Google měl odprodat část svého reklamního impéria, aby vytvořil zdravější hospodářský prostor.

Většina lidí se domnívá, že hlavní činností společnosti Google je vývoj vyhledávače a internetového prohlížeče. To je sice pravda, ale jen částečná, protože Google je především největší reklamní agentura na světě a její převážná část příjmů plyne právě z reklamy. Právě tento monopol se přestal zamlouvat Evropské komisi.

Podle ní totiž dochází k vážnému porušení antimonopolního zákona, což dokazuje i vyjádření evropského antimonopolního orgánu. Celou aféru otevřela Evropská komise již před dvěma lety, ale až nyní se odhodlala vydat rozsudek. Ten zní, že Google porušil antimonopolní pravidla EU, a tím narušil zdravou hospodářskou soutěž v odvětví reklamy.

Zdroj: Shutterstock

Komise dále uvedla, že Google upřednostňuje poskytování reklamních služeb pomocí své platformu na úkor konkurence a konkurenčních poskytovatelů reklamy či online vydavatelů. Eurokomisařka zodpovědná za spravedlivou hospodářskou soutěž, Margrethe Vestager, uvedla: „Společnost shromažďuje uživatelská data, prodává reklamní prostor a působí jako prostředník pro on-line reklamu.“

Jinými slovy to znamená, že společnost Google má dominantní podíl ve všech částech reklamního průmyslu. V závěrečném prohlášení a vyjádření Evropské komise se pak uvádí, že by celou sitauci napravilo, kdyby společnost Google dostala nařízený povinný odprodej části svého reklamního impéria. K tomu se vyjádřili i zástupci Googlu a označili vyjádření Komise za nepodložené.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Google bude muset omezit své reklamní impérium, nařídila EU

Pondělí, 19 Červen 2023 - 15:18 | WIFT | Asi úplně nerozumím všemu, co v pozadí fungování...

Zobrazit diskusi