Google chystá hratelné reklamy pro hry na telefon. Návrat demoverzí?
Game Developers Conference obvykle bývá místem, kde se ohlašují nové technologické kroky a letošní rok tomu nebylo jinak. Google například představil svou vizi hratelných reklam, které trefně nazývá "Playables". Cílem je pomoci v lákání nových hráčů k propagovaným titulům.
V praxi se bude jedna o mobilní HTML5 reklamy se základními prvky hratelnosti. Hráčům umožní, aby místo sledování předrendrovaných filmečků sami zkusili titul bez toho, aby museli stahovat plnou verzi nebo kupovat. Reálné využití Google neprezentoval žádným videem, zůstávají tedy otázky, do jaké míry budou krátké demoverze reprezentovat finální produkt a kolik si taková reklama vyžádá z dat uživatele.
Nejedná se o koncept úplně nový, ale skutečnou zajímavost z něj dělají dvě věci: zaprvé jde o experiment pod taktovkou Googlu – obrovské společnosti s velkým reklamním vlivem a zásobou nesčetného množství her v rámci Play Store; zadruhé jde o posun směrem k návratu dlouho oplakávaných demoverzí.
Mohli bychom se tak dožít budoucnosti, kde trailery budou opět vyhrazené pouze pro filmy a k prezentování videoher se vrátí jejich původní forma demoverzí (ideální forma).
Nová forma inzerce by měla podle Googlu dorazit už v následujících měsících.