Her pro Linux přibude: Herní engine Unity 4.0 krom jeho podpory usnadní animování a zvládá DirectX 11
Herní vývojáři v těchto dnech nemyslí jen na platformu Windows a mobilní segment. Pomalu ale jistě se do jejich hledáčku dostává doposud poměrně přehlížený Linux. To jsme si potvrdili v nedávném článku "Valve je již velmi blízko uvedení Steam klienta pro Linux (průkazné fotografie)", který informoval o faktu, že samotné Valve stojící za tituly jako je Half-Life a Portal připravuje Source Engine a populární klient Steam právě pro tyto otevřené operační systémy.
Když se řekne Unity Engine, některým z nás se asi vybaví tituly Total War Battles, Game of Thrones Online, a především pak český Shadowgun, řadící se mezi absolutní špičku, co se grafiky a vizuálních efektů na mobilních platformách týče. Hry vytvořené pomocí enginu Unity se na trhu nacházejí v hojném množství, a jak se můžete přesvědčit na přiloženém videu, určitě mají co nabídnout, přestože proti nim stojí konkurence stavějící na CryEnginu a Unreal Enginu.
Unity Engine 4.0 přichází s reálnější grafikou a animátorům usnadní práci systém Mecanim pro snadnou tvorbu plně ovladatelných virtuálních postav. Pro platformu Windows a její uživatele je dobrou zprávou podpora DirectX 11 s možností tesselace, přičemž výčet platforem je díky Linuxu opět o něco širší a společnost má tímto krokem pokrytou většinu segmentů.
Jak si lze všimnout na videu, podporovány jsou 3D textury, optimalizováno bylo vývojářské prostředí a využití paměti. Lepší je i zpracování fyziky a nepochybně bude zajímavé sledovat, jaké hry budou vznikat a jak se herním vývojářům bude vývoj pro Linux líbit.