CDR.cz - Vybráno z IT

McDonald's končí testování využití AI pro Drive Thru

Zdroj: Shuttestock

McDonald's ukončil dvouletý testovací program využívající umělou inteligenci pro drive-thru objednávky a vrací se k tradičnímu způsobu zadávání objednávek přes lidskou obsluhu. Po zkoušení technologie od IBM ve více než 100 restauracích společnost rozhodla o jejím odstranění do konce července.

Tímto rozhodnutím McDonald's také ukončuje své partnerství s IBM pro automatizované přijímání objednávek (AOT). Nicméně, společnost naznačila, že může hledat jiné potenciální partnery pro budoucí spolupráci v této oblasti. Mason Smoot, ředitel restaurace pro McDonald's USA, ve svém e-mailu adresovaném franšízantům uvedl, že ačkoli technologie přinesla určité úspěchy, vidí příležitost pro širší průzkum řešení hlasového objednávání.

Zdroj: Shutterstock

„Ačkoli k dnešnímu dni došlo k úspěchům, cítíme, že existuje příležitost prozkoumat řešení hlasového objednávání šířeji,“ napsal Smoot ve svém e-mailu, který získal Restaurant Business a citoval PC Mag. Dále uvedl, že McDonald's bude zkoumat další možnosti a učiní informované rozhodnutí o budoucím řešení hlasových objednávek do konce roku. Podle Smoota IBM přinesla důvěru, že hlasové objednávání bude součástí budoucnosti drive-thru restaurací.

Cílem testu bylo zjistit, zda AOT může zrychlit služby a zefektivnit provoz. Automatizace drive-thru objednávek měla potenciál snížit potřebu zaměstnanců na přijímání objednávek, což by mohlo buď snížit počet pracovníků potřebných k provozu restaurace, nebo přesunout zdroje do jiných oblastí podnikání.

IBM bude i nadále spolupracovat s McDonald's na jiných systémech a rovněž jedná s dalšími řetězci rychlého občerstvení o využití své technologie AOT. Mezi společnosti, které již testují nebo používají tuto technologii, patří Hardee's, Carl's Jr., Krystal, Wendy's, Dunkin a Taco John's.

Tento krok McDonald's naznačuje, že i přes pokroky v automatizaci je potřeba dále hledat nejvhodnější řešení pro optimalizaci zákaznické zkušenosti a provozní efektivity. Vývoj v oblasti hlasového objednávání bude jistě pokračovat a McDonald's zůstane otevřený novým možnostem a partnerstvím.

Diskuse ke článku McDonald's končí testování využití AI pro Drive Thru

Žádné komentáře.