Meta chce zabudovat tržiště NFT do Facebooku a Instagramu
Poslední dobou se čím dál častěji objevuje pojem NFT (Non-Fungible Token – nezaměnitelný token), ale někteří možná stále nevědí, o co jde. Tato zkratka v podstatě označuje doklad o vlastnictví konkrétní digitální položky. Jako digitální položku nebo digitální dílo si můžeme představit třeba obrázek, video nebo i slavný příspěvek.
Z tohoto pohledu se digitálním dílem může stát prakticky cokoliv. V praxi pak jde o to, že jeden token se vztahuje na jednu jedinou konkrétní položku a jeho hlavním smyslem je verifikace vlastnictví zapsaná na blockchainu, mimo dosah třetích stran. Proto si můžeme NFT blockchain představit jako například decentralizovaný katastr nemovitostí.
Nově přišla společnost Meta s tím, že chce právě tyto NFT integrovat do svých platforem Facebook a Instagram. V budoucnu by tak mělo být umožněno uživatelům nabízet, prodávat a kupovat NFT v rámci jejich aplikací. V tuto chvíli však vývojáři přemýšlí, jakou nejlepší formou jej integrovat.
S obdobnou věcí přišla i další sociální síť, Twitter, která chtěla propojit některé již hotové systému s NFT a umožnit uživatelům zobrazit jejich zakoupené NFT například jako profilový obrázek. Je pravděpodobné, že podobné funkce se dočkáme i v případě Facebooku a Instagramu. Odborníci však předpokládají, vzhledem k plánovanému tržišti NFT, že takovýchto funkcí bude u společnosti Meta o mnoho více. V tuto chvíli bohužel není k dispozici ani žádný konkrétní datum beta testování, protože se jedná stále jen o připravovaný projekt.
Diskuse ke článku Meta chce zabudovat tržiště NFT do Facebooku a Instagramu