Meta odhalila izraelskou marketingovou firmu provozující fake účty na Facebooku
Meta identifikovala celkem 510 facebookových účtů, 11 stránek, 32 instagramových účtů a jednu skupinu, které byly zapojeny do této kampaně. Mezi nimi byly falešné i dříve hacknuté účty, které se vydávaly za židovské studenty, Afroameričany a „znepokojené“ občany. Tyto účty zveřejňovaly příspěvky podporující izraelské vojenské akce a kritizující Agenturu OSN pro pomoc a práci (UNRWA) a studentské protesty. V Kanadě se účty také podílely na šíření islamofobních komentářů, které tvrdily, že „radikální islám představuje hrozbu pro liberální hodnoty v Kanadě“.
Zdroj: Shutterstock
Výzkumníci Meta spojili tuto kampaň se společností STOIC, izraelskou firmou zaměřenou na politický marketing a business intelligence. Kampaň zahrnovala také aktivity na platformách X (dříve Twitter) a YouTube a provozování webových stránek zaměřených na válku mezi Izraelem a Hamásem a blízkovýchodní politiku.
Podle společnosti Meta byla kampaň odhalena v rané fázi, než se jí podařilo získat větší publikum. Mnoho falešných účtů bylo automatickými systémy společnosti deaktivováno. Účty dosáhly přibližně 500 sledujících na Facebooku a kolem 2000 na Instagramu.
Zpráva dále uvádí, že osoby stojící za těmito účty pravděpodobně používaly generativní nástroje umělé inteligence k tvorbě mnoha svých komentářů, které zveřejňovaly na stránkách politiků, mediálních organizací a dalších veřejných osobností. Tito falešní uživatelé se často setkávali s kritickými reakcemi od autentických uživatelů, kteří je označovali za propagandu.
David Agranovich, ředitel pro politiku Meta pro narušení hrozeb, během brífinku s reportéry uvedl, že síť stojící za touto kampaní byla důkladně prozkoumána a že Meta bude i nadále pracovat na odhalování a zastavování podobných aktivit na svých platformách.
Diskuse ke článku Meta odhalila izraelskou marketingovou firmu provozující fake účty na Facebooku