Meta: Poskytneme nástroje na oddělení reklam od škodlivého obsahu
Kromě toho společnost také nabídne prostřednictvím firmy Zefr zprávu, která inzerentům přesně ukáže, jaký obsah se objevil v blízkosti jejich reklam a jak je kategorizován. Tento krok je současně reakcí na dlouho trvající výzvu marketérů, aby se více kontrolovalo umístění jejich reklam. Ti si stěžují na to, že velké společnosti provozující sociální média nedělají dost pro to, aby zabránily zobrazování reklam vedle nenávistných projevů, fakenews a dalšího urážlivého obsahu.
Problém vyeskaloval v červenci roku 2020, kdy tisíce značek připojily svůj hlas k bojkotu Facebooku v rámci protestů proti rasismu v USA. Dnešní oznámení Mety tedy přichází jako vítaná změna pro všechny inzerenty, kteří hledají způsob, jak se distancovat od kontroverzního obsahu a zajistit, aby se jejich reklamy zobrazovaly v bezpečném a vhodném prostředí.
Zdroj: Shutterstock
Na základě dohody uzavřené o několik měsíců později se Meta zavázala mimo jiné vyvinout nástroje pro "lepší správu reklamního sousedství". Samantha Stetsonová, viceprezidentka společnosti Meta pro radu klientů a obchodní vztahy v odvětví, uvedla, že očekává, že Meta časem zavede podrobnější kontroly, aby inzerenti mohli specifikovat své preference týkající se různých sociálních témat. Současně sdělila, že první testy neprokázaly žádnou významnou změnu ve výkonu nebo ceně reklam umístěných pomocí restriktivnějších nastavení, což všechny účastníky příjemně překvapilo.
Ovšem je třeba upozornit, že vzhledem k aukční povaze reklamního systému Meta a případným omezením v zásobě se může dynamika cen až nepředvídatelně měnit. Zpočátku budou ovládací prvky k dispozici pouze pro anglicky a španělsky mluvící tábory. Nicméně v průběhu tohoto roku plánuje společnost rozšíření těchto nástrojů do dalších regionů a také do reklamních formátů jako jsou Reels, Stories včetně videoreklam.
Diskuse ke článku Meta: Poskytneme nástroje na oddělení reklam od škodlivého obsahu