Microsoft Kinect je minulostí, zabila ho virtuální realita?
Pokud vám něco říká Project Natal, nejspíše víte, že přesně takto se jmenoval Kinect, ještě když byl ve vývoji. Do prodeje šel v roce 2010 a způsobil slušné pozdvižení. V podstatě se jednalo o několik kamer, které snímaly obraz, a termokamera zaznamenávala onen pohyb.
Microsoft se nejspíše vzhlédl v Nintendu Wii, které též umožňovalo ovládání her pohybem. Nicméně k tomu byly potřeba další senzory, které jste museli držet v ruce. V konečném důsledku bylo Wii přesnější, ale v roce 2010 se jednalo o opravdu velmi zastaralou konzoli s hardwarem odpovídajícím specifikacím roku 2001.
Takže se dá říci, že Kinect 1. generace byl úspěch, ne? Jistěže byl, her vyšlo poměrně hodně a při hraní jste se i docela zapotili. Co by se tedy dalo na 2. generaci pokazit? Z čistě hardwarového hlediska je novější Kinect velice povedený, lepší kamery, rozpoznávání nálad uživatele atp. To zní skvěle, ale vaz mu zlomilo něco zcela jiného.
Prvním faktorem, který zapříčinil jeho smrt, byla velmi chabá podpora vývojářů, her vyšlo poměrně poskromnu. Ve srovnání s Xboxem 360 je rozdíl propastný. Pro starší konzoli vyšlo 157 her, přičemž na Xbox One jich vyšlo pouhopouhých 21. Takto by se dala nazvat totální ignorace platformy.
Druhým faktorem bylo, že se blížil vzestup virtuální reality a o Kinect už nebyl takový zájem. Sice byl v každém balení s Xboxem One, ale když o něj uživatelé neměli zájem, jen zbytečně zvyšoval cenu konzole.
Samozřejmě na tom měl svůj podíl i Microsoft, který nikdy Kinect příliš nepodporoval (jak je ostatně v Redmondu zvykem). Ale tentokrát to nejspíš nebyl hlavní důvod, řekl bych. Měli jste, či stále máte Kinect?