Microsoft si patentoval dotykovou vrstvu u tabletů na rámečku a zádech
Rozložení kláves a vlastně i samotná klávesnice je dnes statická. Jakou si zvolíme a nastavíme, takovou ji vždy máme. Pokud by ale systém dokázal rozeznat, kde máme ruce a jak tablet zrovna držíme, mohl by nám klávesnici ideálně rozložit.

Díky senzorům i v rámečku bude tablet vědět, kde máte ruce a může vám tak pod ně rozložit klávesnici.
To by mělo za následek vyšší efektivitu, rychlost psaní a snížení překlepů. Musí pro to být ale pořádně napsaný program (ovladače) případně dobře integrované v systému. Součástí by pak také mohla být různá gesta, spojená nejen s dotykovým rámečkem, ale i dotykovými zády.
Další využití senzorů po stranách by mohlo být například takové, že se automaticky rozloží obraz na displeji, aby byl vidět celý a nebyl zakrýván rukou. To nemusí platit jen o klávesnici, ale například při čtení knih nebo webových stránek. Rámečky jsou tenčí a tenčí, a za chvíli nebudeme mít tablety za co držet. Obtékání ruky textem by tedy mohlo být užitečné.

Obsah by se mohl automaticky upravit tak, aby třeba text knihy nebyl pod dlaní ruky, kterou tablet držíte.
Pokud budou dotyková i záda, máme dotykové komplet celé zařízení. Zadní plocha se dá ale používat čistě teoreticky stejně, jako ta přední. Mluví o hrách, které ke svému ovládání potřebují virtuální analogové páčky nebo jiné ovládací prvky na displeji, kvůli kterým pak přes ruce nevidíme na displej.
Patent se jmenuje Grip-Based Device Adaptations, tedy přizpůsobení zařízení podle držení zařízení. Vzhledem k tomu, že si podobný koncept nechal patentovat Microsoft, se můžeme podobné funkcionality na budoucích tabletech Surface. Nebo se toho nedočkáme nikde a je to jen pojistka, na které by Microsoft vydělal. Uvidíme.