Nejtenčí notebook na světě na vlastní oči: Žiletka HP Spectre 13 cenou neurazí
Na tiskové konferenci v Praze jsme měli možnost spatřit nový kousek z produkce HP, který nedávno vzbudil nemalý rozruch. Nejtenčí notebook současnosti na první pohled vypadá jinak. Tělo s matným tmavým povrchem zdobí klouby a logo ve zlaté barvě. Pozadu nezůstala ani výbava a velkým překvapením je cena.
Spectre 13 - Tenký a se skvělou výdrží
Tenký kousek váží pouhých 1,1 kg a díky tělu ze slitny hliníku působí robustně. 13,3" IPS displej s Full HD rozlišením je příjemně tenký a potěší i pozorovací úhly. Zajímavá by měla být i výdrž, kterou HP uvádí až 9,5 hodiny, přičemž aby mohlo být dosaženo tenkého designu, muselo HP baterii rozdělit na dvě tenké části.
Uvnitř dále nalezneme 6. řadu Core i procesorů od Intelu, konkrétně se má jednat o modely řady i5 a i7, což si logicky vyžádalo aktivní chlazení, zde v technologii hyperbaric cooling, viz níže. 8 GB RAM asi nepřekvapí, stejně jako 256 GB SSD (volitelně 512 GB). O bezdrátovou konektivitu se postará Wi-Fi ac a Bluetooth 4.1.
Právě v oblasti konektivity je Spectre 13 velmi zajímavým kouskem. Vedle audio výstupu totiž na zadní hraně zařízení nalezneme trojici USB-C konektorů. Jeden USB-C pro napájení, dvojici pro připojení periferií s podporou rozhraní Thunderbolt.
Pro srovnání, starší kousek z dílen HP a nová spectre. Tloušťka víka displeje starého modelu odpovídá tělu Spectre 13.
HP Spectre vypadá jako velmi zajímavé zařízení, které míří mezi milovníky luxusně zpracovaných výrobků. Škoda snad jen, že úhel, do kterého lze displej otevřít, nebude v mnoha situacích dostačující. Za vším vidíme hlavně speciální zajížděcí panty, které u notebooku výrobce použil.
Cena novinky se na lokálním trhu bude pohybovat kolem 37 990 Kč s DPH, což je vzhledem k parametrům poměrně milé překvapení.
Hyperbaric cooling - hyperbarické chlazení?
HP v materiálech k novému zařízení zmiňuje použití tzv. hyperbarického chlazení od Intelu. Na první pohled záhadný pojem má poměrně jednoduché vysvětlení. Místo toho, aby se horký vzduch od komponent vyfukoval skrze mřížku a vytvářel tak podtlak, vsadil výrobce na metodu, kdy je do zařízení vháněn studený vzduch a ten poté, co se zahřeje od komponent, pokračuje výduchy ven. Metoda to má být výhodnější hlavně k malým rozměrům zařízení.
Nové logo pro prémiovou řadu, nikoliv celé HP
Právě ono logo vzbudilo nedávno v médiích rozruch a začaly se objevovat články opěvující nové logo HP. Abychom vše uvedli na pravou míru, logo je sice nové, ale HP nadále zůstává u svého klasického kulatého. Nové zůstane jako specialita pro prémiové kousky, přičemž v oné "čárové" podobě se i u těchto produktů objeví pouze na produktech samotných, v materiálech a reklamách bude vyobrazeno stávající kulaté.
Není HP jako Hewlett-Packard
Pokud jste si zvykli říkat consumer produktům HP starým dobrým spojením "Hewlett-Packard", nebude z vás mít HP radost. Po rozdělení firmy na dvě nezávislé části, HP Inc. a Hewlett-Packard Enterprise, už je podle slov zástupců společnosti nutné názvy rozlišovat, viz zpráva z minulého roku.
Tisková konference HP