Nové funkce Microsoftu pomohou žákům s plynulostí čtení a prací ve skupinách
Žáci prvního stupně obvykle procvičují plynulost čtení před učitelem, kde nahlas přečtou určitou pasáž v učebnici či knize a učitel je odpovídajícím způsobem oznámkuje. To však v současné době nelze, a tak se společnost Microsoft rozhodla v období pandemie tuto práci zlehčit žákům prvních ročníků, kteří nemohou být fyzicky ve škole a hrozí jim tak, že vypadnou z režimu a nestihnou se naučit číst včas.
„Někteří učitelé možná volají přes Teams nebo Zoom, ale zdaleka ne všichni. Někteří pouze zadají písemné domácí úlohy a dál se o dobro dětí nestarají,“ uvedl Mike Tholfsen, produktový manažer Microsoft Education.
Nedávná studie na Stanfordské univerzitě zjistila, že plynulost čtení v prvních ročnících vlivem pandemie poklesla přibližně o 30 %. Microsoft tedy od října minulého roku testoval ranou verzi Reading Progress s více než 350 učiteli a nyní je připraven zavést ji jako bezplatnou funkci už před příštím školním rokem.
Učitelům se díky této funkci zobrazí panel, který bude zobrazovat počet přečtených slov za minutu, míru přesnosti výslovnosti, s možností si jednotlivá slova pustit z nahrávání daného studenta, aby ho slyšeli. Technologie také zvládne různé dialekty a akcenty, nicméně Microsoft ji spouští bohužel jen pro anglické studenty.
Není to však jediná nová funkce, se kterou společnost přichází. Představeno bylo i několik dalších funkcí zaměřených na vzdělávání. Jednou z nich jsou například skupinové úkoly, což je koncept, kdy učitelé budou moci žáky rozdělit do skupin a umožnit jim spolupracovat pouze mezi sebou. A nejen spolupracovat, ale také jim pomocí aplikací třetích stran rozdávat úkoly v týmech.
Na cestě jsou také nové integrace kalendáře, tudíž studenti budou moci pohodlněji kontrolovat, kdy jsou jednotlivé úkoly splatné a tak podobně; vše z jejich Outlook kalendáře. Všechny tyto nové funkce mají přijít ve stejnou dobu, která se nyní datuje na srpen.
Diskuse ke článku Nové funkce Microsoftu pomohou žákům s plynulostí čtení a prací ve skupinách