CDR.cz - Vybráno z IT

PREVIEW – Until Dawn chce být realistický horor se systémem volby [GC 2014]

Výkonný producent Pete Samuels a kreativní ředitel Willem Byles s sebou do Kolína přivezli demo svého hororu pro PS4. Máme prý zapomenout všechno, co o hře víme, nová verze připomíná Heavy Rain a bude rozdělena na epizody jako Alan Wake.

Gamescom Banner

Zapomínání se nutně netýká věcí oznámených během předchozích dní, ale původních informacích z roku 2012, kdy byl projekt oznámen pro pohybové rozhraní Move konzole PS3. Tenkrát šlo ještě o záležitost z pohledu vlastních očí, v níž jste gyroskopem ovládali světlo baterky, disponovala zastaralejší technickou stránkou a vyzdvihovala spíše béčkové motivy děl, z nichž si brala inspiraci.

Studio titul znovuoznámilo pro platformu PS4, dočkal se znatelného zlepšení grafiky, zamýšlené ovládací prvky šly do kopru a vše bylo ušito na míru DualShocku 4. Gameplay se teď mnohem více jeví jako dílo Quantic Dreamu, tvůrců Fahrenheitu nebo Beyond: Two Souls.

„Nejprve chci, abyste zapomněli všechno, co o Until Dawn víte,“ řekl Samuels redaktorům GameInformeru. „Místo toho si představte napínavý hrůzyplný horor, který je realistický, uvěřitelný a v němž si můžete napsat vlastní příběh prostřednictvím rozhodnutí a akcí, jež podniknete.“

Zástupci Supermassive Games rozvedli myšlenku implementace systému na způsob motýlího efektu (v doslovném ztvárnění jste mohli vidět ve filmu Lovci dinosaurů, jenž dokonale zprznil předlohu Raye Bradburyho – cestujete do pravěku, zašlápnete motýla a můžete se spolehnout, že po návratu se budou městem místo aut prohánět obří ještěři a Ben Kingsley s parukou). Podobně jako The Walking Dead od Telltale vás hra upozorní pokaždé, když učiníte krok měnící její průběh.

Vždy v závěru sezení se vám zobrazí mapa dosavadních rozhodnutí, jichž mají být desítky, a po dokončení kampaně se půjde do libovolného bodu vrátit a učinit jinou volbu. Průchod od začátku do konce by pak měl zabrat kolem devíti hodin, přičemž už v rané části si budete muset vybrat jednu ze čtyř cest markantně ovlivňujících další události, včetně úmrtí hrdinů. Stejně jako v Heavy Rainu ani zde není nutné přežití všech protagonistů.

Vývojáři si vzali hodně času k nastudování postupů nejen slasheru, ale i umění hororu jako žánru: „Každý děsivý horor je mixem několika druhů strachu,“ tvrdí Samuels. „Jejich poměr je proměnlivý, ale nejefektivnější je teror. Co jím myslíme, je hrůza z pohlcující, avšak neviděné hrozby, jež získává a ztrácí na síle, ale vždycky je přítomna. Druhou kategorií je horor. Ten je nahromaděním teroru a dostaví se ve chvíli, kdy se střetnete tváří v tvář s reálnou příčinou teroru. Třetí a nejméně používanou věcí je znechucení. Z něho se vám zvedá žaludek a je násilnou připomínkou křehkosti lidského masa a jak je jednoduché ho trhat nebo řezat. Upozorňuje na vaši zranitelnost.“

Supermassive se rozhodli nás pořádně vystrašit a kvůli tomu metodou galvanické kožní reakce měří hodnoty stresu u testerů, aby věděli, jak moc jejich stávající obsah funguje a mohli s ním dále pracovat.

V ukázce, kterou si mohou novináři v Kolíně zahrát, najdete dva charaktery vydány na milost maskovanému zabijákovi, co zná jejich jména a ví o tragické události ohledně jejich kamaráda, jenž zemřel právě na tomto místě minulý rok. Brzy nastává „motýlí“ situace na způsob snímků ze série Saw, kdy jedna postava drží pistoli a musí se rozhodnout, zdali zastřelí sebe, nebo slečnu připoutanou k židli naproti, jinak ze stropu sjedou rotující čepele a rozsekají je oba.

Until Dawn nabralo obrysy svébytné děsivé adventury, hodně odlišné od většiny momentálně dostupných hororů. Přítomnost osmi protagonistů (jimž propůjčili podobu a hlasy herci jako Rami Malek, známý díky roli šíleného vojína Merriella Sheltona ze seriálu Pacifik, nebo Hayden Panettiere, která se představila jako nesmrtelná roztleskávačka Claire Bennet v televizní show Hrdinové) a nádech filmových slasherů přináší svěží alternativu obvyklé produkce.

Masakr v chatě v lese by měl na konzoli PS4 vypuknout během příštího roku.

Za podporu během zpravodajství GamesCom 2014 děkujeme:

Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.

Martin Paytok

Po přispívání do několika digitálních magazínů se v roce 2009 usadil jako redaktor na serveru RecenzeHer.eu, odkud později odešel na post zástupce šéfredaktora inGamer.cz. Ten se v roce 2014 stal součástí herní sekce CDR.cz. Vedle psaní o hrách se dlouhá léta věnoval recenzování filmů pro XB-1. V současnosti působí jako externí redaktor časopisu SCORE.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku PREVIEW – Until Dawn chce být realistický horor se systémem volby [GC 2014]

Žádné komentáře.