CDR.cz - Vybráno z IT

REPORTÁŽ – Konference Electronic Arts zaspala výstavu [E3 2014]

Tiskový segment Electronic Arts začal dobře – záběry na golfistu odpalujícího míček, zatímco za ním popojíždí bitevní křižník. Bohužel to byla poslední opravdu zábavná věc, kterou jsme během hodiny marketingových řečí viděli.

E 3 Special

Jelikož s sebou vydavatel skoro nic nepřivedl, těžko mohl zaplnit prostor jinak. Většina triple-A produkce, jež je pod jeho záštitou ve vývoji, se momentálně nachází v raném stádiu prací a zveřejněné záběry titulů, o něž je největší zájem, byly omezeny na pre-alfa ukázky, což není cool. Škoda, zrovna když si prezentující tenhle rok uvědomili, že segment EA Sports je fakt každému u zadele.

Postižené Hvězdné války

Předváděčka začala videem s monologem od lidí z DICE na téma nového Star Wars: Battlefront a jak chtějí aby vypadal. Můžete sledovat, jak si vývojáři hrají s plastovými modely, hrabou se ve sněhu a chodí s foťákem po lese. Vážně byste dokázali vymyslet lepší způsob, jak zaujmout návštěvníky natěšené na gameplay?

In-game sekvencí je v oficiálním traileru možná dvacet vteřin, tvoří je pohled na prostředí Hothu a Endoru (vypadají pěkně, ale co na Frosbitu 3 ne?), kde rebelský voják nasedne na speeder a ujede, a rozhodně mezi nimi nenajdete nic, co by vám přiblížilo podobu výsledného zážitku. Pokud tedy nemáte orgasmus z AT-ST kráčejících přes šedé pozadí, nemusíte se namáhat klikat na Play.

Dragon Effect

BioWare nabídlo dva filmečky a krátké demo z Dragon Age: Inquisition, kde skupina dobrodruhů bojuje s drakem (protože to je něco, co jsme dlooooouuuuuho neviděli). Vizuály vypadají v pohodě a fanoušky série určitě potěší možnost přístupu k boji podle vlastního rozhodnutí buď formou real-time řezničiny, nebo taktičtějšího pauzovatelného módu z prvního dílu.

Zatímco Dragon Age vzniká v BioWare Edmonton, montrealská pobočka podle očekávání maká na čtvrtém dílu akčního RPG Mass Effect. Hra byla představena formou komentovaného concept videa, takže jsme se kromě tvůrců přednášejících úplně klasické promo řeči ničeho závažnějšího nedočkali.

Jedinou potvrzenou informací je, že se (hou hou hou) podíváme do nových lokací. Co je zajímavější, v Montrealu vedle epické sci-fi připravují původní IP, která ale zatím nebyla odhalena.

Smíchem do hrobu

Asi největší odezvu publika tradičně vzbudila pasáž věnovaná The Sims, již v pokračování disponují ještě úchylnějšími výrazy než kdy předtím a lze zasahovat do jejich osobnosti. Jo a můžou se uchechtat k smrti – cena za nejlepší inovaci, která vůbec nikoho nepobavila, udělena.

Hra přinese zase o něco lepší editor charakterů, grafiku a živější prostředí a půjde si v ní vytvořit třeba oranžového kosmonauta, jenž (doslova) rybaří v dětském parku, což z The Sims 4 dělá nejvíc psycho díl série.

Golfová levoluce

Ze sportovních titulů EA poutalo na další UFC, které vychází 17. června a jehož největším tahákem je obsažení ikonického Bruce Leeho. Ve videu však bohužel mnoho gameplay záběrů nenajdete, spíš se orientuje na proslovy celebrit, jež v ČR nikdo nezná.

Spojení jako „nová generace“, „spousta emocí“ a „fakt ještě víc realistické konfrontace“ nutně musejí zaznít při každém předvedení NHL. Patnáctý ročník staví na vylepšené fyzice a z ní pramenící dynamiky a nepředvídatelnosti puku.

Golf bez limitu zní dobře. Hlavně protože vedle klasických odpalů si v nadcházejícím PGA Tour budete moci spustit extreme fantasy mód, jenž vám dovolí střílet hořící míčky přes lodě narážející do ostrovů, nad nimiž přelétají stíhačky. Režim samozřejmě není ničím jiným než ódou na Frostbite 3, ale znáte to, v blbostech je síla.

Madden 15 je prostě Madden. Vývojáři od minulého roku zjistili, že na popularitě hra nejvíc získá, když upraví kamerový úhel a... tak to udělali.

Vědci dokázali, že rýhy vybagrované na hřišti v prvním poločase o přestávce nezmizí, což je pochopitelně prvek, co ve FIFA 15 nesmí chybět. Zároveň byly přislíbeny dramatičtější střety s protihráči, co se vás nebudou zdráhat klidně i zatahat za dres.

Na plný plyn

„Některé nápady fungují, a některé ne,“ prohlásil po vzoru TV Nova CEO Andrew Wilson. Těžko říct, jestli zatím nepojmenovaná záležitost od Criterionu bude fungovat, ale vypadá jako svěží změna od běžných žánrovek. Tedy vypadala by, pokud by z ní bylo k vidění víc než pár vteřin prototypu.

Autoři Burnoutu a těch lepších dílů Need for Speed slibují čtyřkolky, helikoptéry i létající obleky v naprosto šílených závodech na psychotických tratích. Nový engine jim dovoluje plynulý přechod ze země do vzduchu a obráceně, a ve výsledku by mohlo jít o zábavnou náhradu za konvenční tituly.

MOBA jako každá jiná

V EA zřejmě hodně chtěli na Originu vlastní Dotu, čili si pořídili studio, které jim ji udělá. A pozor, Dawngate nebude kopírka všech existujících MOBA kousků na trhu. To, že vypadá úplně stejně, nemá žádnou vypovídací hodnotu.

Udělat si vlastní názor každopádně můžete už nyní, stačí se přihlásit do bety a vrhnout do hardcore zápasů 5 proti 5.

Švédská kostka

Nejlepší na konec. DICE ukázalo toliko očekávané Mirror’s Edge 2. Mrštná Faith doskáče na next-gen platformy s mnohem realističtějšími pohyby díky spolupráci vývojářů se zkušenými parkouristy, bohužel až za nějakou dobu. Prezentované záběry samozřejmě nesou nálepku „conceptual prototype“.

Dočkáme se prý předělaného ovládání, způsobu boje i pojetí ústřední postavy. Oproti tomu vizuální pojetí zůstane minimalistické jako v předchůdci a fanoušci určitě budou spokojeni také se směřováním příběhu.

Kriminálka Miami

V úplném závěru naklusali na podium lidé z Visceral Games, aby představili Battlefield Hardline. Spin-off armádní série nabídne monstrózní multiplayerové přestřelky policistů a zlodějů a kampaň pro jednoho ve stylu televizních detektivek, ale po dříve zveřejněných informacích (vše potřebné se dozvíte zde a zde) už neměli moc co nového nabídnout. A i kdyby, nudnou konferenci by tak jako tak nezachránili.

Jak jsme již psali v úvodu, Electronic Arts na E3 2014 nezazářili. Přijet na největší herní event na světě se čtyřmi prototypy a namísto pořádné show nabízet několikaminutové dokumenty vážně nezapadá mezi naše sny o povedeném vystoupení. Snad se publisher do GamesComu polepší.

Zpravodajství E3 2014 běží pod záštitou společnosti Intel Corporation

Děkujeme za zápůjčku výkonných Ultrabooků s procesory Intel Core.

Asus TaichiLenovo Yoga 13Dell Xps 12

Asus Taichi, Lenovo Yoga 13, Dell XPS 12

Zdroje: 

Martin Paytok

Po přispívání do několika digitálních magazínů se v roce 2009 usadil jako redaktor na serveru RecenzeHer.eu, odkud později odešel na post zástupce šéfredaktora inGamer.cz. Ten se v roce 2014 stal součástí herní sekce CDR.cz. Vedle psaní o hrách se dlouhá léta věnoval recenzování filmů pro XB-1. V současnosti působí jako externí redaktor časopisu SCORE.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku REPORTÁŽ – Konference Electronic Arts zaspala výstavu [E3 2014]

Žádné komentáře.