Respawn řeší cheatery v Titanfallu, nutí je hrát proti sobě
Zasloužíte si jeden druhého – s takovou politikou vyrukovali bývalí tvůrci Call of Duty, kterým 12. března pod záštitou Electronic Arts vyšla multiplayerová akce Titanfall. Respawn během uplynulých dvou týdnů sbíral data uživatelů a minulý pátek konečně prostřednictvím anticheatovacího programu FairFight, jenž využívá také Battlefield 4 a některé další tituly EA, začal postihovat nečestné hráče. Místo rozdávání klasických banů však přišlo mnohem kreativnější řešení: Pokud jste cheatovali, zahrajete si už jenom s jinými cheatery.
„Můžete hrát s ostatními potrestanými hráči v něčem, co připomíná wimbledonský turnaj aimbotů. Snad je ten, který jste si koupili, opravdu nejlepší, jinak pro vás tyhle zápasy budou frustrující,“ píše Respawn s chladným sarkasmem na svém webu. „Hodně štěstí.“
Pokud někdo použije zakázaný kód nebo externí program a FairFight to zjistí, v menu Titanfallu se mu zobrazí červené upozornění „Cheat detected“ a dotyčný má po ptákách. Do běžné hry už se nedostane, a to ani kdyby se třeba zkoušel připojit přes přítele na Originu. Jediné, v co vyústí přítomnost cheatera ve skupině je, že stáhne všechny členy s sebou do zápasu zabanovaných hráčů. Féroví uživatelé tím samozřejmě automaticky nezískají negativní nálepku, jakmile opustí partu, zase se budou moci vrátit k normálním matchům.
Ne všechny bany jsou zřejmě finální – pro případ, že by se někdo cítil potrestán neprávem, vývojáři zřídili speciální emailovou adresu, kam je možné se odvolat.
A jak se na problematiku díváte vy? Chtěli byste vidět utkání aimbotů v přímém přenosu? Připadá vám nápad Respawnu trefný a efektivní? Pobavil vás? Nebo s ním nesouhlasíte a napadá vás lepší způsob, jak se s cheatery vypořádat? Podělte se s námi o své názory a myšlenky v diskuzi a na Facebooku.