SEED ve spolupráci s DICE prezentuje AI, které se samo učí hrát Battlefield 1
SEED (Search for Extraordinary Experiences Division), speciální divize EA zaměřená výzkum a vývoj, ve spolupráci s vývojářem DICE tvoří samoučící se umělé inteligence využívající umělé neuronové sítě. Jejich společné úsilí se zaměřilo konkrétně na střílečku Battlefield 1 a nyní prezentují své výsledky.
Video, které vidíte v příspěvku, nemusí vypadat tolik působivě. Program se však učil sám metodou pokus-omyl po dobu 1 týdne na základě sledování půl hodiny lidského hraní. Ukázka mimo jiné předvádí, že kromě prostého střílení nepřátel se program naučil v případě potřeby sbírat munici či zdraví.
Má však i své mouchy. „V současnosti není program příliš dobrý v plánovaní napřed. Když uvidí cíl jako třeba oponenta, bude konat. Když ale není nic v dohledu, začne se časem točit v kruhu ve snaze najít něco, co by mohl dělat,“ říká Magnus Nordin, technický direktor SEED odpovědný za projekt.
Od posledních úspěchů samoučící se umělé inteligence jako například AlphaGo, které se podařilo porazit ve hře Go světového velmistra Jihokorejce Lee Se-dola 4:1, se tento projekt liší ve dvou zásadních oblastech: na rozdíl od přehledné hrací plochy Go zde neví, kde se oponent vůbec nachází, čímž musí pracovat s neznámými veličinami; jde o jeden z prvních příkladů, kdy se počítač učí hrát komplexnější FPS hru.
Zatímco první zmíněný rozdíl už překonal ve strategiích překonal Generál Boris, první plně zaintegrovaná umělá inteligence využívající umělou neuronovou síť, v Blitzkrieg 3, žádná se zatím nepustila do FPS her. Výjimkou může být turnaj v Doom, jenž proti sobě postavil několik umělých inteligencí od různých tvůrců. Svou složitostí se však nemůže rovnat modernímu Battlefield 1, pro oblast vývoje umělé inteligence ve hrách to tak znamená velký úspěch.
Nordin však podotýká, že jejich cílem není vyvinout super počítač, co vždy porazí člověka: „Být porážen výkonnějším AI není dlouhodobě pro hráče nutně zábavné.“