Acer: Trh je androidích tabletů nasycen, zákazník se bude dívat více po Windows
Růst prodeje tabletů na úkor klasických notebooků je zřejmým nejen statistickým údajem již minimálně dva roky zpět. Někteří přední výrobci elektroniky dokonce uzavírají své notebookové divize, dlouholeté zaběhnuté značky se však stále snaží inovovat a držet svůj pevný podíl na trhu, pro vstup potenciálních nových značek není zrovna nejvhodnější čas.
Prodej tabletů dle Gartneru za rok 2013 překročil hranici 195,4 milionů zařízení, což je nárůst o neuvěřitelných 68 procent. Z toho androidích tabletů se v porovnání s rokem 2012 prodalo více jak dvojnásobné množství, z celkového podílového koláče si tak v roce 2013 ukousl Android okolo 62 procent.
Společnost Acer, která ve svém portfoliu nabízí taktéž celou řadu tabletů s Adroidem a aktuálně v tuzemsku zařazuje do prodeje hned tři mobilní telefony s tímto operačním systémem, však předvídá, že by rok 2014 mohl být ve znamení významného růstu tabletů s Windows. Jak potvrzují čeští zástupci Acera, lze již v určitých cenových skupinách těchto zařízení zaznamenávat vzrůstající nasycenost z androidích tabletů a častější dotazy směrem k alternativám – u Acera především právě po tabletu Iconia W4 s Windows 8.1. Zákazníci často nahrazují své notebooky tablety, nechtějí ale přijít o své pracovní nástroje či oblíbené aplikace. Windows v tabletu se tak začíná jevit jako vhodná volba.
Síla OS Android netkví v nějaké vyšší kvalitě systému, ale především v jeho licenční (výrobce) a cenové dostupnosti (zákazník). Právě dobře prodávané low-end tablety disponují ve velké míře operačním systémem Android.
Microsoft se v uplynulém roce soustředil především na nasazení svých Windows do tabletů s vyšší hardwarovou výbavou, což samozřejmě významně ovlivňuje i koncovou cenu pro spotřebitele navýšenou ještě o licenční poplatek za OS. Uplynulé měsíce však ukazují, že Microsoft chce začít bojovat a využít právě oné možné blížící se androidí nasycenosti trhu, tedy nenaskakovat do rozjetého, ale zpomalujícího vlaku, a nejlépe jej znovu sám rozjet. Dokladem je snížení ceny Windows 8.1 (z 50 USD na 15 USD za licenci) pro výrobce a snaha podporovat rozšiřování nabídky low-end tabletů s Windows. Pokud se bude Microsoft tohoto trendu držet i nadále v tomto roce, Acer věří, že zájem o tyto tablety významně poroste na úkor těch androidích.
Vlastní