CDR.cz - Vybráno z IT

Hidetaka Miyazaki vysvětluje, proč Bloodborne není Demon’s Souls 2 [E3 2014]

Temné RPG Bloodborne bylo ohlášeno exkluzivně pro PlayStation 4 a s tím souvisí i otázka, proč From Software vsadili na původní IP místo rozvíjení zavedených značek.
Bloodborne 7

E 3 Special

„V roce 2012, před oznámením PS4, za námi [Sony Computer Entertainment] přišli s návrhem, jestli by nás zajímal vývoj nové hry pro nový hardware, takže jsme o Demon’s Souls 2 vlastně vůbec neuvažovali,“ prozradil šéf studia serveru Famitsu. „Myšlenka na nextgenovou konzoli byla lákavá a vzpomínám si na nadšení lidí ze SCE.“

Bloodborne 5 0

Bloodborne je zasazen do jiné doby než předchozí dva projekty japonských vývojářů a město Yharnam, kde se odehrává jeho děj, v sobě kloubí anglickou architekturu devatenáctého století s elementy steampunku. Poprvé si zde také místo luků a kuší osaháme palné zbraně, přesto však nejde TPS střílečku.

„Máme několik důvodů,“ odpovídá Miyazaki na dotaz ohledně posunu v čase dopředu. „Prvním z nich je styl boje. Chtěli jsme implementovat systém, který by nahradil kombinaci meče a štítu z Demon’s něčím aktivnějším. A tak jsme přišli s puškami, ale zase jsme se potřebovali vyhnout změně na titul jen o střílení, k čemuž nám perfektně posloužila Viktoriánská éra. Je to doba, v níž se pořád drží obraz starých zbraní.“


Předchozí zpráva (12. června, 15:10)

Unikla nahrávka gameplaye akčního RPG Bloodborne [E3 2014]

Záznam byl sice pořízen kamerou natáčející obrazovku, ale pro představu stačí. Mrkněte, jak vypadá nástupce Dark Souls v pohybu.

Dva trochu přerostlé sekáčky a pár nepřátel nadržených na to, až jim je zarazíte do hrudi. Kdo je obeznámen s dřívější produkcí japonských From Software, lehce pozná jejich styl. Bloodborne je temný a ačkoliv se zaměřuje na rychlejší styl boje, nabídne pořádnou výzvu.


Předchozí zpráva (11. června, 14:15)

Bloodborne má první screeny. From Software slibuje hardcore zábavu [E3 2014]

Sony Computer Entertainment Japan vypustilo několik temných screenshotů z PS4 exkluzivity Bloodborne. Vývojáři přinesou svěží přístup k boji, ale respektují hratelnost svých předchozích záležitostí.

Producent Masaaki Yamagiva se na oficiálním PlayStation Blogu rozepsal o původní IP od tvůrců Dark Souls. Bloodborne adaptuje strategické elementy těchto her, avšak zároveň se bude orientovat na rychlejší a více ofensivní boj. Hledat lék na nákazu postihující město Yharnam se přitom vydáme vyzbrojeni chladnými i palnými zbraněmi. Proti krvelačným bestiím okupujícím ulice se nám určitě budou hodit.

Bloodborne 5Bloodborne 1

„Bloodborne vyvíjíme jako úplně nový titul pro hardware PlayStationu 4, což nám dovolilo znatelně posunout hranice našich možností,“ říká šéf studia From Software Hidetaka Miyazaki. „Současně jsme si ale v mnoha směrech uchovali výrazný autorský styl. Od Demon’s Souls je naší klíčovou filozofií dělat hry pro opravdové hráče.“

Bloodborne 3Bloodborne 4

Později tento rok bychom se měli dozvědět informace o online funkcích. I tady vývojáři chtějí inovovat a po zážitcích s Dark Souls jsme skutečně zvědaví, o co půjde.


Původní zpráva (10. června, 19:02)

From Software a Sony odhalili temnou záležitost Bloodborne

Bloodborne je oficiální název projektu s krycím označením Beast, o kterém jste mohli slyšet už dřív. Vzniká ve spolupráci From Software a Sony a asi nepřekvapí, že je na zveřejněném traileru hodně znatelný vliv Dark Souls.

Podle dostupných informací se v titulu postavíme svým strachům při hledání odpovědí v prokletém městě Yharnam, postihnutém podivnou epidemií šířící se ulicemi. Nebezpečí, smrt a šílenství číhá v tomto strašlivém světě za každým rohem a abychom přežili, musíme odhalit všechna jeho pohřbená tajemství.

Vydání je naplánováno na příští rok a jelikož ve videu neuvidíte gameplay, těžko si zatím představit, jak bude ve skutečnosti vypadat. Styl dřívější produkce tvůrců Demon‘s Souls je na něm však zcela patrný a i díky úspěšnému přijetí předchozích her by nás vůbec nepřekvapila opětovná orientace na hardcore publikum.

Zpravodajství E3 2014 běží pod záštitou společnosti Intel Corporation

Děkujeme za zápůjčku výkonných Ultrabooků s procesory Intel Core.

Asus TaichiLenovo Yoga 13Dell Xps 12

Asus Taichi, Lenovo Yoga 13, Dell XPS 12

Zdroje: 

Martin Paytok

Po přispívání do několika digitálních magazínů se v roce 2009 usadil jako redaktor na serveru RecenzeHer.eu, odkud později odešel na post zástupce šéfredaktora inGamer.cz. Ten se v roce 2014 stal součástí herní sekce CDR.cz. Vedle psaní o hrách se dlouhá léta věnoval recenzování filmů pro XB-1. V současnosti působí jako externí redaktor časopisu SCORE.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Hidetaka Miyazaki vysvětluje, proč Bloodborne není Demon’s Souls 2 [E3 2014]

Žádné komentáře.