Epic Games Store vydělalo minulý rok 680 milionů dolarů, exkluzivky pomohly
Valve s jeho distribuční platformou Steam zastávalo de facto monopol na poli videoher natolik etablovaný, že šlo stěží uvěřit konkurenceschopnosti jiných služeb. Origin i Uplay (vlastní platformy Electronic Arts a Ubisoft) svou obskurností - předně ale nepohodlnosti - paradoxně gigantovi hráli do karet.
Při otevření Epic Games Store přehlušovaly hlasy naděje zvuky protáčejících očí a mručení skepse. Mnozí očekávali další mandatorní ikonku na ploše, bez které si nezahrají, i kdyby opravdu opravdu rádi.
A přece - greenhorn si své místo dobyl za pomoci příznivějšího přerozdělení zisků z prodejů ve prospěch vývojářů a zákazníky oslovil pravidelným rozdáváním her zdarma (celkem 73). Vzrůstu pomohly i dohody o exkluzivitě významných titulů (jako Metro Exodus, Control, Snenmue III nebo Satisfactory), jež nesklidily velký potlesk, svůj cíl přesto splnily. Zbytek infografiky zde.
Summa summarum hlásí Epic Games Store za uběhlý rok 108 milionu zákazníků, kteří uskutečnili alespoň jeden nákup (zahrnuje i free-to-play hry) a celkovou útratu 680 milionu dolarů, z nichž většina poputuje Epic Games. Dodává, že z toho 23 milionů dolarů šlo na dotování kuponů a slev.
Do 2020 plánuje postupovat stejně přívětivým modelem a několik dalších exkluzivních titulů, mezi nimi Godfall, Rogue Company, Magic the Gathering a další.
Ve srovnání s 4.3 miliardy dolarů za rok 2017 sklizených v prodejích Steamem tvoří zisk Epic Games Store jen šestinu, v prvním roce fungování jde však o dobrý výkon.